قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز بر لزوم پیگیری اهداف و برنامه‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» در سطح ملی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید کرد.

ضرورت پیگیری اهداف گردشگری تبریز در سطح‌ملی / «تبریز ۲۰۱۸» محور مهم نشست UCLG در قاضی‌انت ترکیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تشکیل ستاد ملی «تبریز ۲۰۱۸»  موضوعی است که طی مکاتبات متعدد با ریاست محترم جمهوری درخواست شده است؛ در صورت تشکیل این ستاد، الزامات گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در جلسات متناوب و در قالب ماموریت هر یک از وزارتخانه‌های مرتبط  پیگیری خواهد شد. 

وی تاکید کرد: از شورای اسلامی شهر که همواره حامی و پشتیبان برنامه‌های توسعه شهر بوده است، انتظار داریم، تلاش خود را برای تحقق یک عزم ملی در پیگیری اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ متمرکز کند.

شهردار تبریز تصریح کرد: تبریز ۲۰۱۸، یک موضوع ملی است که دستاوردهای آن در خدمت گردشگری کشور خواهد بود؛ از این رو نگرش ملی به این موضوع و نقش‌آفرینی دولت در این خصوص ضروری است.

دکتر نجفی با یادآور شدن روند انتخاب تبریز ۲۰۱۸، اظهار داشت: بحث «تبریز ۲۰۱۸» پروسه مفصلی است که از سال ۹۳ در حوزه‌های بین‌المللی شهر تبریز مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه با حمایت‌های معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، همراه بود.

وی اضافه کرد: مجموعه این اقدامات و حمایت‌ها موجب شد وزاری گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در نشست نیجر در سال ۲۰۱۵ میلادی، تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب کند.

شهردار تبریز  موفقیت‌هایی از قبیل پایتخت فرش تبریز، پایتخت نگارگری اسلامی، عضویت در هیئت‌رئیسه سازمان شهرهای متحد و مدیریت اطلس شهرهای اسلامی را از دیگر مزیت‌های تبریز خواند که شایستگی‌هایی انتخاب پایتختی در سال ۲۰۱۸ را بیشتر نشان داد.

دکتر نجفی با بیان این‌که هفته گذشته و در جریان برگزاری شورای جهانی صنایع‌دستی در اصفهان، رئیس این شورا، لوح دایمی پایتختی فرش دستباف جهان را به تبریز اعطا کرده است، متذکر شد: با حضور این امتیاز مهم، نیاز مبرم به تقویت فعالان هنرصنعت فرش داریم.

وی تاکید کرد: در عموم موضوعات اجرایی، نیازمند توانمندسازی گروه‌های مردم‌نهاد هستیم تا بتوانیم با برون‌سپاری برخی ماموریت‌ها، برنامه‌های اجرایی را در محتوای قوی‌تری پیگیری کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی شهرداری تبریز در راستای معرفی جایگاه گردشگری این شهر، گفت: اجلاس سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی  (UCLG) ماه آینده در قاضی‌انتب ترکیه برگزار می‌شود؛ اجلاس بعدی این سازمان نیز چند هفته بعد از آن، در چین برگزار خواهد شد که تبریز ۲۰۱۸، از محورهای مهم مباحث هر دو اجلاس است.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم تقویت خطوط هوایی و زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز تاکید کرد و افزود: شهرداری تبریز در دو سال گذشته، جمعاً ۱۰میلیارد تومان به برنامه‌های تقویت و تجهیز فرودگاه تبریز تزریق کرده است؛ با این حال، با حمایت‌های شورای اسلامی شهر، مصمم به افزایش این حمایت‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: بر این‌که ظرفیت‌های گردشگری تبریز می‌تواند پاسخ‌گوی توسعه پروازهای بین‌المللی به مقصد شهرهای مهم جهان باشد، با این حال وضعیت کلی این این فرودگاه، در شان جایگاه بین‌المللی تبریز نیست.

شهردار تبریز  در ادامه بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری‌های هتل‌سازی تاکید کرد و افزود: بر اساس اعلام اداره‌کل آموزش‌وپرورش، تابستان گذشته ۲۷۰ هزار مسافر در مدارس شهر سکونت داشته‌اند، که این آمار، چندین برابر ظرفیت پیش‌بینی شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با تعریف و تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری، توسعه هتل‌ سازی را به عنوان یکی از الزامات مهم گردشگری ۲۰۱۸ مد نظر قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.