قدس آنلاین: بجنورد: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی از افتتاح 3 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رازوجرگلان به مناسبت روز گردشگری خبر داد

سه اقامتگاه بوم گردی در رازوجرگلان افتتاح شد

محمد سویدانلویی در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، گفت:2 اقامتگاه در روستای هدف گردشگری دویدوخ و یک اقامتگاه درروستای گز از توابع شهرستان رازوجرگلان افتتاح شد.

وی افزود: این اقامتگاه ها مبتنی بر توانمندی ها و فرهنگ و هنر بومی و محلی و ذوق و خلاقیت های افراد شکل می گیرند و همه منافع آن هم به خود آنها می رسد.

وی همچنین ادامه داد: هدف اصلی توسعه گردشگری است که در آن جوامع محلی به بیشترین رونق و سود و منفعت میرسند و ما میخواهیم استان متوجه این ظرفیت گسترده و توسعه پایدار گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: دویدوخ با قالی دو رو و پارچه های خوش رنگ ابریشمی و بافت معماری سنتی با فرهنگ بکر ترکمنی وبرگزاری هرساله مسابقات اسب اصیل ترکمن موجب رونق گردشگری در شهرستان راز و جرگلان بوده و راه اندازی این اقامتگاه به شکل سنتی و نشات رفته از فرهنگ  بومی و سنتی یکی از زیرساختهای حضور و استقرار گردشگر در این منطقه را فراهم می سازد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.