قدس آنلاین- بجنورد: در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد موضوع مجوز باغ تالارهای حواشی شهر پیگیری و مقرر شد تا اطلاع ثانوی فعالیت باغ تالارهایی که مجوز ندارند، به حالت تعلیق درآیند همچنین در این جلسه موضوع ممیزی املاک بررسی شد

باغ تالارهای غیرمجاز در بجنورد پلمپ می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، شهردار منطقه مهر بجنورد در این جلسه گفت: ۲۴ باغ تالار در بجنورد وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها از شهرداری مجوز گرفته که ۱۶ عدد از این باغ تالارها در منطقه مهر فعالیت می‌کنند

محسن هادی زاده اظهار داشت: این ۲۴ واحد از اتحادیه مربوطه خود مجوز دارند اما به‌جز یک باغ تالار، سایر آن‌ها برای اخذ مجوز به شهرداری مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: به 8 باغ تالار غیرمجاز اخطار جدی داده شده که اگر بعد از ماه محرم تعیین تکلیف نشوند، پلمپ می شود.

پس از گفت‌وگو دراین‌باره مقرر شد تا اطلاع ثانوی هیچ‌یک از این باغ تالارها سفارشی را قبول نکنند تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

*طلب 7 میلیارد تومانی شهرداری مهر

محسن هادی زاده اظهارداشت: طی سال 95 شهرداری مهر بجنورد 22 میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده بود ولی بعد از گذشت 6 ماه فقط یک میلیارد و 268 میلیون تومان آن محقق شده است که در حال حاضر این شهرداری 7 میلیارد تومان از ادارات استان طلب کار است

 شهردار مهر با اشاره به این که 7 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: زیرسازی و بازگشایی خیابان ها، آسفالت محلات و ساخت پل از جمله امور عملیاتی هستند که در حال حاضر مشغول به انجام آن هستیم.

*راه اندازی مکان جدید دوشنبه بازار

به گفته وی ۲۰۰ میلیون تومان برای دوشنبه بازار جدید مصوب شده بود که 94 میلیون آن اختصاص به جدول گذاری یافته بود و 106 میلیون تومان دیگر هم برای احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی مقرر شده بود.

 وی فضای موجود را هزار و 300 مترمربع اعلام کرد و افزود: تعداد غرفه های این بازار در حال حاضر از 270  به 500 غرفه افزایش یافته است.

 *بررسی موضوع ممیزی املاک

رضا فیروزه، رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی) شورای اسلامی شهر نیز در خصوص بررسی موضوع ممیزی املاک نیز گفت: قبض‌هایی که این روزها برای طرح ممیزی جلوی درب خانه‌ها می‌رود، اختلاف‌های فاحشی با سال‌های گذشته دارد.

نماینده شرکت مهیا پرداز نیز که انجام طرح ممیزی را بر عهده دارد گفت: یکی از این مشکلات نبود سابقه املاک در شهرداری است؛ به‌عنوان‌مثال نمی‌دانیم که یک ملک در سال‌های گذشته عوارض مربوطه را پرداخت کرده با خیر.

رئیس شورای شهر بجنورد نیز در خصوص قرارداد بین شهرداری و شرکت مربوطه گفت: هم‌اکنون این شرکت ادعا می‌کند که در قرارداد منعقدشده تنها اندازه‌گیری املاک قید شده؛ درصورتی‌که طی مناقصه مربوطه این‌گونه نبوده و همه‌چیز در آن قید شده است.

حسین پیلتن تصریح کرد: معنای ممیزی این است که شما متراژهای به‌دست‌آمده را با سند ملک مزبور تطبیق داده و اختلاف را به شهرداری اعلام کنید نه این‌که تنها اندازه‌گیری املاک را انجام دهید.

شوک زدگی مردم از قبوض نوسازی

وی در ارتباط با اجرای ممیزی در منطقه یک شهرداری بجنورد گفت: ممیزی املاک در 90 درصد این منطقه انجام شده ولی بعد از آن برای مردم قبوض نوسازی صادر شد که باعث شوک مردم شده است.

حسین پیلتن، با تاکید بر این که طرح ممیزی املاک به لحاظ مدیریتی پخته به انجام نرسید، خاطر نشان کرد: ما نمی خواهیم ممیزی املاک متوقف شود بلکه باید روند اجرای آن اصلاح شود.

 به گفته وی قانون گذار خواسته طرح ممیزی هر 5سال انجام شود تا مشخص شود در منطقه چه تعییراتی ایجاد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.