پیشنهاد سردبیر

ناظر گمرکات خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون مرز باجگیران باز شده و قرار بر این است که بازارچه مرزی روز چهارشنبه هفته جاری آغاز به‌کار کند.

مرز باجگیران بازگشایی شد/ آغاز به‌کار بازارچه مرزی از چهارشنبه هفته جاری

به گزارش قدس آنلاین ، مسعود عاطفی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هم‌اکنون مرز باجگیران باز شده و قرار بر این است که بازارچه مرزی نیز روز چهارشنبه آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: هنوز هیچ پیش‌بینی از اقداماتی که ممکن است در آینده ترکمنستان در مرز باجگیران انجام دهد نمی‌توان داشت چراکه هم‌اکنون تعداد کامیون‌های عبوری از این مرز کاهش چشمگیری داشته و هنوز هم فعالیت آن به حدی نبوده که بتوان برخورد طرف مقابل را به صورت کامل ارزیابی کرد.

ناظر گمرکات خراسان‌رضوی بیان کرد: توافق بر این است که کنسول گمرک مرزی ایجاد شود تا در مورد مباحث مربوط به این حوزه تصمیم‌گیری داشته باشد.

عاطفی با اشاره به وضع تعرفه ترانزیتی برای کامیون‌های ایرانی در ترکمنستان، خاطرنشان کرد: اقدامات مربوط به این حوزه توسط وزارت امور خارجه در حال انجام بوده و وزارت راه و شهرسازی نیز در این بخش 3 سناریوی مختلف به این کشور ارائه داده است.

وی افزود: نخست اینکه همه چیز را به روال سابق بازگردانند دوم اینکه مقداری از تعرفه برای 2 طرف کاسته شود و سوم اینکه رویه جدید با سخت‌گیری تمام دنبال شود چراکه ایران نیز برای ترانزیت کامیون‌های ترکمنستانی تعرفه زیادی را متعاقب اقدام این کشور وضع کرده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: البته هنوز هیچ پاسخی از طرف مسئولان ترکمنستان به مقامات ایرانی داده نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.