قدس آنلاین- یزد :مدیرکل کمیته امداداستان یزد گفت : هم اکنون 66 هزار مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب 33 هزار و 779 خانوار از خدمات کمیته امداد استان یزد در بخش های مختلف حمایتی استفاده می کنند.

بهره مندی 66 هزار مددجو از خدمات کمیته امداد استان یزد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، مدیر کل کمیته امداد استان یزد با تشریح فعالیت های این نهاد در بخش های مختلف، از ارائه خدمات  هدفمند و در قالب تک خدمتی و چند خدمتی به جامعه تحت حمایت خبر داد .

محسن علیزاده با بیان اینکه خانواده‌های زیرپوشش این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، اظهارداشت : ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی و اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت های این نهاد در حمایت از خانواده‌های زیرپوشش و اقشار نیازمند جامعه است.

وی به با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است افزود: هم اکنون حدود چهار هزار دانش‌آموز و یک هزار و 200 دانشجو تحت حمایت این نهاد مقدس استفاده می کنند و در پنج ماهه ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد ریال در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان هزینه شده است، این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تصریح کرد: بهره مندی 9 هزار نفر از خدمات مشاوره ای و کلاسهای آموزش خانواده و بیش از پنج هزار دانش آموز و مددجو از برنامه های کانون های فرهنگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی این نهاد طی پنج ماهه گذشته بود.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال بیش از 9 میلیارد ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و 592 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت پرداخت شد، گفت: یکی از این فعالیت‌ها و خدمات و رویکردهای مهم این نهاد توانمند سازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنهااست.

علیزاده با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت است، افزود: طی پنج ماهه نخست سال جاری بیش از پنج میلیارد و 474 میلیون ریال در راستای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت هزینه شد.

وی در خصوص برنامه امنیت تغذیه مددجویان نیز گفت: تعداد یک هزار و 453 خانوار تحت پوشش مشمول برنامه امنیت تغذیه قرار دارند و در طی پنج ماهه اول امسال افزون بر دو میلیارد ریال خدمات تغذیه ای به این گروه ارائه شد.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان زیر 6 سال با معرفی شبکه بهداشت به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود.

وی در بخس دیگری از گزارش خود با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت پوشش از اقدامات موثر کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت است، تصریح کرد: بیش از دو میلیارد و 630 میلیون ریال در خصوص تامین کمک هزینه جهیزیه تعداد 111 نوعروس و تازه داماد تحت حمایت طی پنج ماهه نخست سال جاری پرداخت شد.

علیزاده با اشاره به اینکه کمیته امداد قبل از ازدواج مددجویان، با برگزاری کلاسهای آموزشی و ارائه مشاوره در جهت تحکیم بنیان خانواده ها تلاش می کند، خاطرنشان ساخت : برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره فردی و گروهی در زمینه حقوق و تکالیف متقابل زوجین، اصول همسرداری و عوامل خوشبختی و کنترل خشم از جمله اقدامات موثر این نهاد در جهت تحکیم هر چه بیشتر بنیان خانواده های تحت حمایت قبل از ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه نیکوکاران می توانند با مشارکت در طرح کوثر، این نهاد را در تهیه جهیزیه نوعروسان یاری کنند، افزود: مردم نیکوکاراستان می توانند با مشارکت در طرح های متنوع این نهاد که بر اساس نیاز مددجویان طراحی شده است نسبت به تحقق نیت های خداپسندانه خود اقدام کنند، طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح ها است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد در ادامه با اشاره به خدمات بخش عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت گفت: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد در سال جاری است و در این راستا طی پنج ماهه ابتدای سال جاری تعداد 191 مورد خدمات عمرانی در زمینه های احداث، بهسازی، حصارکشی، محوطه سازی، گازکشی، و تعمیرات جزیی و کلی با هزینه ای افزون بر سه میلیارد ریال انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.