قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: اعتبار 30 میلیارد تومانی صیانت از آب‌های زیرزمینی در سال گذشته به 400 میلیارد تومان روی کاغذ رسید.

دریاچه ارومیه زنگ خطری برای آب های زیرزمینی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مشاور وزیر نیرو در مراسم تکریم سرپرست آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: چهارمحال و بختیاری با 17 درصد کاهش بارندگی، دچار آسیب جدی از بی‌آبی شد.

محمد حاج رسولی‌ها عدم آمایش را یکی از چالش‌های حوزه آب عنوان کرد و افزود: منطقه‌ای نگاه کردن به جای حوزه‌ای دیدن در همه ارکان مشکل‌ساز است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور افزود : صیانت از آب‌های زیرزمینی چالش دیگر حوزه آب است.

وی تصریح کرد: دریاچه ارومیه زنگ خطر را در زمینه آب‌های زیرزمینی به صدا درآورد و اکنون 330 دشت کشور دارای این مشکل هستند که هشت دشت در استان چهارمحال و بختیاری است.

حاج رسولی‌ها افزود: اعتبار 30 میلیارد تومانی صیانت از آب‌های زیرزمینی در سال گذشته به 400 میلیارد تومان روی کاغذ رسید.

وی اظهار کرد: 180 هزار میلیارد تومان سفره‌ای است که برای طرح‌های ناتمام کشور پهن شده است.

مشاور وزیر نیرو افزود: مجلس شورای اسلامی با تخصیص 500 میلیارد دلار به‌منظور آب‌رسانی روستاها و مجتمع‌های آبرسانی موافقت کرده است که اگر محقق شود مشکل این حوزه حل خواهد شد.

حاج رسولی‌ها افزود: اوراق خزانه و اوراق مشارکت به‌منظور تامین اعتبار طرح‌های استانی در حال اجرا، مد نظر است.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه اعتبارات متمرکز آب استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در اولویت است، اظهار کرد: بیشترین تخصیصی که به طرح‌های آبرسانی در سال‌ گذشته داده شد، 50 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب تصریح کرد: در تمامی انتصاب‌های شرکت آب، افرادی که با ادبیات آب و قانون توزیع آب آشنایی داشته‌اند، در اولویت بوده‌ است.

در پایان از خدمات فتح الله صابرپور سرپرست سابق شرکت آب منطقه ای استان قددرانی و کورش نادری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.