۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 461671

خط قرمز- بختیاری: آن روز صبح هم، مثل روزهای دیگر از خواب بلند می‌شود و به امید یک رزق حلال، لباس را برتن می‌کند و لوازم کارش را که از شب قبل آماده کرده تا دیرتر از ساعتی که به کارفرمای خود قول داده است، نرسد را برمی‌دارد و بعد از خوردن صبحانه، با اهل خانه خداحافظی کرده و خود را برای یک کار روزانه آماده می‌کند،

چاه کنی که در چاه دیه گیر کرد

بعد از رسیدن به محل دنبال آدرس می‌گردد و بعد از رسیدن به مقصد مثل همیشه تا شریک کارش را می‌بیند، خوشحال می‌شود که با انجام این کار امشب دست پر به خانه برمی‌گردد تا خدایی نکرده شرمنده زن و بچه‌هایش نشود. کندن چاه آن هم در محیط یک منزل مسکونی هر چند کاری سخت است اما او به خاطر درآوردن یک لقمه نان حلال سختی کار را به دوش می‌کشد.

از قرار معلوم کندن این چاه تا شب زمان می‌برد، همکارش از او می‌خواهد که بگذارد صبح کار را او شروع کند و مابقی آنچه را که مانده بعدازظهر او انجام دهد. او هم برای انجام سریع کار حاضر است هر کاری را بکند، پیشنهاد او را قبول می‌کند و در بیرون از چاه کارهای خاکبرداری را انجام می‌دهد. آن‌ها در حال انجام کار نکات ایمنی را رعایت نمی‌کردند، به همین دلیل فردی که درون چاه بود، پس از مدتی به خاطر گاز موجود در چاه و نبود اکسیژن دچار خفگی می‌شود و فوت می‌کند، او که می‌بیند دیگر صدایی از همکارش درنمی‌آید، بعد از چند لحظه هرچه او را صدا می‌زند، جوابی نمی‌شنود، از اهل محل کمک می‌خواهد تا او را به بیرون بکشند. گروه نجات آتش نشانی در محل حاضر می‌شود ولی مرد چاه کن قبل از رسیدن آتش نشانی در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داد.

اینک از دست دادن جان همکارش یک طرف و مدعی شدن خانواده جان باخته از طرف دیگر، حال او که به سختی با کارگری مشغول سیر کردن شکم فرزندشان بود، از این لحظه باید 40 درصد از پول دیه فوت همکار خود را نیز پرداخت کند.

کار دیگر از کار گذشته، برای او پرداخت دیه 76 میلیون تومان عملی غیرممکن است چون او با 50 سال زندگی کردن نتوانسته اندوخته‌ای برای خود داشته باشد چه برسد که بخواهد این مبلغ را بپردازد.

از آن روزها زمان زیادی می‌گذرد و پدر خانواده توسط شاکی سال‌های زندگی‌اش را به دلیل عدم پرداخت دیه در زندان سپری می‌کند. ستاد دیه خراسان با همکاری خیرین امید دارد بتواند آن‌ها را از این زندگی همراه با رنج و سختی نجات دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.