یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین تعیین تکلیف سازمان آزادی بخش فلسطین با محمود عباس و مجازات او به علت حضور در تشییع جنازه شیمون پرز را خواستار شد.

به تک روی های محمود عباس پایان داده، او را مجازات کنید/ حضور عباس در تشییع پرز توهین به مردم فلسطین بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  «خالده جرار»، یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین در خصوص حضور محمود عباس در تشییع جنازه پرز ظهار داشت: حضور محمود عباس در تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی  اقدامی خطرناک و موهن به ملت فلسطین بود چون رابطه تحقیر آمیز طرفی شکست خورده با رژیم اشغالگر اسرائیل را به تصویر کشید.
وی افزود:در شرایطی که رئیس تشکیلات خودگردان مسیر بن بست عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را دنبال می‌کند و در توهم صلح و سازش به سر می‌برد فلسطینی‌ها نمی‌توانند رویای رسیدن به آزادی و استقلال را در گام‌های عباس که نماینده واقعی آنها نیست دنبال کنند.
جرار درباره اینکه آیا نهادهای سازمان آزادی بخش نمی توانند عباس را به دلیل اتخاذ مواضعی مغایر با مواضع ملت فلسطین مجازات کنند، گفت: نظام حاکم بر فلسطین نظام خودگردان است و شاید معدود افرادی پیدا شوند که جرات و جسارت به خرج داده و خواستار مجازات عباس در داخل سازمان آزادی بخش فلسطین شوند.
این رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین بر ضرورت تجدید نظر در عملکرد ساف گفت: باید تصمیمات جدی برای پایان تک‌روی‌های عباس و مجازات وی اتخاذ شود.
جرار طرح سازش فرانسه را نیز ناکارآمد توصیف کرد و گفت: این طرح به برگزاری نشستی بین المللی با اختیارات کامل برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل منجر نمی شود و تنها به دنبال ازسرگیری مذاکرات بیهوده بین تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌هاست.
این در حالی است که طرف‌های اروپایی با سوء استفاده از حضور محمود عباس در مراسم تشییع جنازه پرز، وی را برای پیشرفت روند سازش ترغیب کردند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه تشییع جنازه شیمون پرز با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار و آخرین تحولات فلسطین به ویژه مذاکرات سازش را با وی بررسی کرد.
عباس در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه ملت فلسطین در کنار ملت فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم ایستاده تصریح کرد: جلب حمایت‌های بین المللی برای برگزاری اجلاس بین المللی صلح که فرانسه به منظور حل مساله فلسطین تا قبل از پایان سال جاری خواستار برگزار آن است، بسیار مهم است.
حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تدفین رئیس سابق رژیم صهیونیستی که جمعه گذشته برگزار شد، موج گسترده ای از انتقادهای داخلی و منطقه ای را به همراه داشته است.
به رغم رابطه سرد تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین، «محمود عباس» رییس این تشکیلات در مراسم تدفین «شیمون پرز» حضور یافت.
محمود عباس پیش از اعلام شرکت خود در این مراسم، در ادعایی توئیتری مرگ پرز را ضایعه ‌ای برای مردم و صلح در منطقه خواند!
در شبکه‌ های اجتماعی بحث داغی درباره شرکت عباس در مراسم پرز در گرفته و این اقدام را خیانت به فلسطین و همه امت اسلامی توصیف کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.