قدس آنلاین: فرماندار شهرستان بجنورد با اشاره به شایعات مبنی بر قطع یارنه، گفت: موضوع آمار گیری هیچ ربطی به موضوع یارانه ندارد و یارانه کسی با سرشماری قطع نمی شود.

یارانه خانوارها با شرکت در سرشماری قطع نمی شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، موسی حاجی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: آمار دقیق پایه اصلی و اساس همه برنامه ریزی های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تصمیم گیرهای کارآمد برای کشور است.

وی افزود: مدیران و مسئولان اجرایی بدون آمار دقیق قادر به تصمیم گیری و برنامه ریزی در هیچ زمینه ای نخواهند بود.

وی ضمن دعوت از مردم بجنورد به انجام سرشماری به صورت اینترنتی، گفت: اگر کسانی نتوانستند در سرشماری اینترنتی در تاریخ مشخص شده شرکت کنند، مرحله دوم سرشماری از تاریخ 25 مهر تا 25 آبان به صورت حضوری انجام می شود و مردم نیاز است که اطلاعات دقیق در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند.

حاجی‌زاده افزود: به ادارات تأکید شده است تا شرایط لازم برای ثبت‌نام کارکنان زیرمجموعه خود را فراهم و آنان را ترغیب به انجام ثبت‌نام اینترنتی کنند.

این مسئول تاکید کرد: دستگاه های اجرائی مکانی با عنوان میز خدمت سرشماری برای ثبت نام رایگان برای مردم اختصاص دهند تا خانوارهایی که از امکانات اینترتی برخوردار نیستند به این اداره ها مراجعه کنند.
وی افزود: همچنین در روستاها نیز در دهیاری ها با اختصاص یک خط اینترنتی این اقدامات برای روستائیان فراهم شود.
حاجی زاده ضریب نفوذ اینترنت در کشور را 45 درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص در خراسان شمالی نیز همین حدود است انتظار است مردم در ثبت نام اینترنتی 35 درصد مشارکت کنند که برای رسیدن به این عدد باید همه تلاش کنیم تا این امر محقق شود.
فرماندار شهرستان بجنورد گفت: جوایزی برای افرادی که به صورت اینترنی نیز ثبت نام کنند در نظر گرفته شده است که این امر به منظور تشویق و فرهنگ سازی و کاهش هزینه ها صورت می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر تامین نیازهای ستاد سرشماری نیز تاکید کرد و افزود: این یک طرح ملی است و دستگاه ها مکلف به همکاری هستند.
وی با بیان اینکه این ستاد نیاز به 34 خودروی سبک دارد افزود: هماهنگی ها بین دستگاهی در این راستا نیز انجام شود.
وی بر اهمیت آمار دقیق برای برنامه ریزی کلان تاکید کرد و افزود: مدیران بدون آمار دقیق و درست نمی توانند به درستی نتیجه گیری کنند.

شهرستان بجنورد جرایم خشن و مهم کم دارد
وی در بخش دیگری از سخنانش به امنیت و آرامش جامعه تاکید کرد و گفت: شهرستان بجنورد جرایم خشن و مهم کم دارد و امنیت برقرار است.
وی با بیان اینکه بیشتر سرقت ها در این استان خرد است افزود: اما کشفیات سرقت و سایر جرایم در این استان توسط دستگاه های مسئول افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.