فدراسیون جهانی شطرنج میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی زنان جهان را نهایی کرد؛ با این کار مدعیان که با عنوان کردن یکسری مسائل میزبانی ایران برای این رویداد را وارد حاشیه کرده بودند، به نوعی مات شدند.

مدعیان حاشیه ساز شطرنج مات شدند/ هیاهو برای هیچ

به گزارش قدس آنلاین، میزبانی ایران برای مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان که چندی پیش امتیاز آن از سوی فدراسیون جهانی این رشته (فیده) به کشورمان داده شد، از آنجایی نهایی شده است که تفاهم نامه این مسابقات و برگزاری آن در ایران با حضور نماینده فدراسیون جهانی امضا هم شد.

جفری بورگ نماینده فدراسیون جهانی شطرنج است که به ایران سفر کرده است. وی روز گذشته ملاقاتی با نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در محل این وزارتخانه داشت که طی آن از میزبانی سال گذشته فدراسیون شطرنج برای مسابقات گرند پری بانوان ابراز رضایت کرد و تاکید کرد که قطعا ایران می تواند برای رقابت های قهرمانی زنان جهان هم میزبانی شایسته باشد. 

این درحالی است که طی یک هفته اخیر برخی مسائل عنوان شده از سوی برخی شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ جهانی، میزبانی ایران را با حاشیه هایی همراه کرده بود. «نازی پاکیدزده» شطرنج باز گرجستانی که البته برای تیم ملی آمریکا بازی می کند اولین بازیکنی بود که با مطرح کردن صحبت هایی در رابطه با اجباری بودن حجاب برای حضور در ایران، حاشیه هایی را در مورد میزبانی کشورمان ایجاد کرد چراکه وی گفته بود به خاطر این موضوع  مسابقات قهرمانی زنان جهان را بایکوت می کند.

بعد از وی برخی بازیکنان دیگر و از جمله یک شطرنجباز انگلیسی نیز چنین صحبت هایی را مطرح کردند و این در حالی بود که میزبانی گذشته فدراسیون شطرنج برای مسابقات قهرمانی آسیا (2 بار) و مسابقات گرندپری بانوان هیچ حاشیه ای این حیث نداشت.

در هر صورت مطرح شدن اینگونه صحبت ها بزرگترین میزبانی فدراسیون شطرنج که بهترین فرصت برای معرفی توانایی های شطرنج ایران و مسئولانش به جهانیان است را به نوعی به خطر انداخته و با حاشیه هایی همراه کرد اما سفر نماینده فدراسیون جهانی به تمام این حاشیه ها و اما و اگرهایی که در پس آن ایجاد شده بود، پایان داد. 

بورگ در نشستی که در حضور مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج ایران با سجادی داشت، به نمایندگی از قائم مقام فدراسیون جهانی شطرنج تفاهم نامه میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی زنان جهان را امضا کرد و اینگونه میزبانی ایران برای این مسابقات با وجود همه حاشیه سازی ها قطعی و صد در صد شد.

بر این اساس مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در سال 2017 طی روزهای 18 بهمن ماه تا 10 اسفندماه در تهران برگزار می شود. 64 بازیکن در این رقابت ها شرکت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.