رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با انتقاد از قانون گریزی دولت، رفتار غیرمسئولانه دولت در قبال لایحه برنامه ششم توسعه را آسیب به مدیریت کشور عنوان کرد و از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بدون تصویب این شورا خبر داد.

هشدار رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به بدعتگذاری در مدیریت اجرایی کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۳ مهر ۹۵) گفت: رفتار غیر مسئولانه دولت در قبال لایحه برنامه ششم توسعه نشان می‌دهد که مجلس شورای اسلامی با یک اتفاق نادر در این دوره در حوزه مدیریت اجرایی کشور مواجه است، اتفاقی که اگر ادامه یابد به یک بدعت تبدیل شده و برنامه‌های بلند مدت مدیریت کشور را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر افزود: دولتی که با شعار قانونگرایی کار خود را آغاز کرده امروز متأسفانه به عنوان قانون‌گریزترین دولت در تاریخ کشور در حال کنتور انداختن است.
وی اظهار داشت: بعد از گزارش دیوان محاسبات نسبت به حدود ۴۰۰ نفر چپاولگر بیت‌المال که با اخذ حقوق‌های نجومی لکه ننگی بر دامن مدیران کشور نهاده‌اند لازم می‌نماید که دستگاه‌های اجرایی و قضایی با برخورد قاطع و عادلانه ضمن برگشت اموال مازاد به بیت‌المال برخورد درس‌آموزی با آنان داشته باشند؛  شاید این برخورد تسکینی بر جراحت وارده بر قلوب تمامی آحاد ملت باشد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلام خاطرنشان کرد:‌ علی‌رغم وظیفه قانونی در تشکیل حداقل ۷۳ جلسه در مورد شورای عالی فضای مجازی متأسفانه در دولت فعلی با تشکیل ۱۸ جلسه و کمترین مصوبات موجبات ضرر و زیان چندین هزار میلیاردی به مردم، دست بردن در جیب مردم، ارائه ناامن‌ترین اینترنت به مردم، ارائه کم کیفیت‌ترین اینترنت و محرومیت حداقل یکصد هزار نفر از اشتغال در این عرصه شده است.
‌پژمان‌فر افزود: آقای رئیس‌جمهور شما می‌دانید که وزارت ارتباطات اگرچه در حرکتی کاملا نمایشی کارهایی را به اسم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع کرده اما این اقدام مورد وفاق اعضای شورا نبوده و به تصویب جلسه شورای عالی فضای مجازی نرسیده بود؟
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت و وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد در مورد رفتار بی‌منطق وزیر اقتصاد آلمان که گفته بود ما برای اینکه با ایران رابطه ای داشته باشیم باید ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد برخورد لازم را داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.