وزیر بهداشت ایران طی توقفی در آنکارا با همتای ترک خود دیدار و پیرامون توسعه روابط و همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و درمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دیدار وزیر بهداشت ایران با همتای ترک خود + جزئیات گفتگو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که به منظور حضور و مشارکت در شصت و سومین نشست منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی درمصر عازم آن کشور است، طی توقفی در آنکارا با همتای ترک خود دیدار و پیرامون توسعه روابط و همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و درمانی گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آورد.

در این ملاقات طرفین با مرور روابط و همکاریهای دو کشور بر لزوم ارتقای مناسبات و همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه استمرار طرح تحول سلامت،کم و کیف نحوه تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری بیمارستانی و استفاده از تجارب مشترک دو کشور در عرصه بهداشت، درمان و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کردند.

رجب آکداغ وزیر بهداشت ترکیه 11 سال است که در سمت وزیر بهداشت این کشور در کابینه‌های مختلف عهده دار مسئولیت وزارت بهداشت جمهوری ترکیه بوده و در سایه مدیریت وی تحولات چشم گیری در عرصه‌های مختلف بهداشت درمان، توسعه علوم پزشکی و ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در این کشور انجام پذیرفته است. خصوصاً اینکه وی طراح و مجری طرح موفق تحول سلامت در جمهوری ترکیه است.

وی در سه سال گذشته با سفر به ایران در اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از همکاران مشاوره‌ای موثر ایران در جهت مبادله تجربه مشارکت کرده است.

وزیر بهداشت سحرگاه امروز آنکارا را به مقصد قاهره ترک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.