قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هم‌زمان با ماه محرم بصیرت عاشورایی در ۵۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۴۵ مبلغ آغاز شد.

بصیرت عاشورایی در ۵۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی آغاز شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان جنوبی در نخستین روز از ماه محرم آغاز شد.

وی افزود: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، اطعام، برپایی مراسم لبیک یا حسین(ع)، سوگواره سه ساله امام حسین، همایش رهروان زینبیون و مراسم احلی من العسل از جمله برنامه‌های اوقاف در ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح بصیرت عاشورایی در 54 بقعه متبرکه در ماه محرم برگزار می‌شود که هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی بدون تحریف و خرافه، آشنایی با آداب و رسوم مناطق مختلف مردم خراسان جنوبی و تبیین پیام عاشورا است.

گرایلی با بیان اینکه خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه و امامزاده دارد افزود: برخی از موقوفات فاقد درآمد است و در مدت 5 سال تنها  11 هزار هکتار تبدیل وضعیت شدند.

وی با بیان اینکه رهبری در راستای حفظ موقوفات و حراست از آنها تأکید زیادی دارند اظهار داشت: در حراست از موقوفات نیاز به تلاش جدی است و باید تلاش کنیم تا رضایت زائران را داشته باشیم زیرا مردم از ما روی باز را می‌خواهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال برای نخستین سال توسط اوقاف برای نیازمندان اشتغال ایجاد شد که این در راستای دو موقوفه با نیت کمک به محرومان و نیازمندان بود و در روز عید غدیر برای اشتغال این افراد نیازمند یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اجرای نیت دو موقوفه در بیرجند هزینه شد و برای آنها دار و تجهیزات حوله بافی خریداری شد.

گرایلی افزود: خراسان جنوبی بیش از 8 هزار 700 موقوفه دارد و برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی نیز تعداد 45 مبلغ بومی و غیربومی در امامزادگان شاخص خراسان جنوبی مستقر شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.