قدس آنلاین- بجنورد: دکتر جهانگیری در نشست شورای اداری خراسان شمالی به قول رییس جمهور در سفر به استان درباره احداث پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این باره اصل بر احداث این مجتمع است و مطالعه خواهد شد تا اگر به هر دلیل فنی مانعی بر سر راه اندازی آن بود در استان سرمایه گذاری به همان اندازه انجام شود.

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد،به قول رییس جمهور در سفر به استان خراسان شمالی درباره احداث پتروشیمی اشاره کرد و گفت: درخصوص طرح توسعه پتروشیمی( GTPP ) اصل بر احداث این مجتمع است و مطالعه خواهد شد تا اگر به هر دلیل فنی مانعی بر سر راه اندازی آن بود  سرمایه گذاری به همان اندازه در استان انجام شود.

وی با اشاره به انتخاب 120 طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی و برنامه اولویت دار برای سال 95، گفت: دولت این طرح ها را به گونه ای انتخاب کرده است که اگر در سال جاری اجرایی شوند، در اقتصاد کشور تحول ایجاد کنند و بتوانند شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را جامه عمل بپوشانند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با یادآوری فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی در تمامی استان ها خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها در این راستا این بود که موانع پیش روی ارائه تسهیلات بانکی به 7500 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال را برطرف کنیم و از نظام بانکی خواسته ایم که در این مسیر همراهی لازم را انجام دهند.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: البته بر این موضوع نیز تاکید شده است که نظام بانکی باید فقط به واحدهایی تسهیلات دهد که مطمئن باشد این واحدها پس از دریافت تسهیلات قادر خواهند بود فعالیت خود را احیا کنند و در بازار به رقابت بپردازند.
وی با اشاره به گزارش استاندار خراسان شمالی مبنی بر اینکه تاکنون 206 طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی استان نهایی شده و به بانک های عامل معرفی گردیده اند و از این میان تا کنون 40 واحد تولیدی تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: این عملکرد قابل قبول نیست و بانکها باید در قبال این موضوع پاسخگو باشند.
دکتر جهانگیری افزود: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که در راس نظام و از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه شده و دولت نیز وقت و همت زیادی برای تحقق آن مصروف داشته است از این رو از هیچکس پذیرفته نیست که بخواهد در این مسیر کوتاهی کند.
معاون اول رییس جمهور یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت را تعیین وزرا و معاونین رییس جمهور بعنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان های مختلف عنوان کرد و گفت: هر یک از وزرا و معاونین رییس جمهور در یک یا چند استان ماموریت پیدا کرده اند تا علاوه بر بررسی عملکرد استان در زمینه اقتصاد مقاومتی، پیگیری های لازم را در مرکز و در دولت انجام دهند.
معاون اول رییس جمهور مزیت استان خراسان شمالی را داشتن مرز با کشور ترکمنستان دانست و با بیان اینکه این موقعیت می تواند منجر به ایجاد درآمد برای استان شود، گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا با رایزنی با این کشور مرز جدیدی برای مبادلات بازگشایی کند تا محصولات استان هرچه سریعتر صادر شود.
دکتر جهانگیری تصریح کرد: اقتصاد کشور در سال 95 رشد 5 درصد و پایدار را تجربه خواهد کرد و امیدواریم اقتصاد مقاومتی با وجود کارگروه فرهنگی تبدیل به گفتمان غالب در جامعه شود.
معاون اول رییس جمهور به مسئله دانش بنیان بودن اقتصاد مقاومتی و جایگاه خراسان شمالی در تولید داروهای گیاهی اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت ها با اتکا بر دانش تحولات قابل توجهی ایجاد کنیم.
دکتر جهانگیری بر زمینه سازی برای حضور بخش خصوصی تاکید و با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها نظیر راه آهن و جاده وظیفه دولت است اظهار داشت: امیدوارم با پیگیری استاندار در جلسات مرکز بتوانیم راهکارهای مناسبی برای ایجاد این تاسیسات ایجاد کنیم.
معاون اول رییس جمهور پراکندگی صنایع و ظرفیت های استان خراسان شمالی در تولید برق را خوب ارزیابی کرد و گفت: بسترهای لازم برای توسعه صنعتی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه دولت نگرانی خانواده ها از بیکاری جوانان را درک می کند از برنامه ریزی برای کمک به راه اندازی واحدهای کوچک و سرمایه گذاران و کارآفرینان خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.