قدس آنلاین- بجنورد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:باید به تنوع افکار و سلیقه های فرهنگی و هنری در چارچوب ارزش ها به قوانین احترام گذاشت و مدار با جامعه فرهنگی و هنری از این منظر یک اصل است.

کمبود اعتبار نباید در اجرای فعالیت ها و برنامه ها خلاء ایجاد کند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین فرخنده در نخستین جلسه شورای اداری این اداره کل، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: پیام آن امام همام که آزادیخواهی و عدالت طلبی است می بایست در زندگی و رفتار ما باید نمود داشته باشد چرا که امروز بیش از هر زمانی نیازمند پیام عدالت طلبی هستیم.

وی افزود: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی رسالتش خدمت به هنرمندان و جامعه فرهنگی و هنری و زمینه سازی برای مشارکت مردم در فعالیت هاست.
فرخنده با بیان اینکه فرهنگ یک اصل است و هرجا که فرهنگ غنی باشد قطعاً سیاست هم موفق خواهد شد، اظهار داشت: سیاست از دین، شعر، هنر و ... نیرو می گیرد و باید این نسبت را در فعالیت های فرهنگی و هنری مدنظرداشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی احصاء مشکلات و تبیین درست آن قدم اول برای بهبود وظایف سازمانی و اداری برشمرد و گفت: باید ریشه  مشکلات اداری را تبیین و شناسایی کنیم  و تلاش در این راستا ما را به نتایج بهتر رهنمون می سازد.

حسین فرخنده با اشاره به اینکه نبود و یا کمبود اعتبار نباید در اجرای فعالیت ها و برنامه ها خلاء ایجاد کند، اظهار داشت: بسیاری از فعالیت ها  نیازمند اعتبار نیست ونیازمند فکر و همکاری  و مشارکت بیش از پیش است تا شاهد برگزاری فعالیت های شایسته در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

وی تاکید کرد: باید رویکردهای بخش های مختلف مشخص شود تا بتوانیم افق روشنی را برای سازمان ترسیم کنیم.

فرخنده بیان داشت: رسالت ما تکریم هنرمندان است و نباید به نوعی رفتار کنیم که موجب رنجش و یا ناامیدی  هنرمندان شود، باید به جامعه فرهنگی وهنری امید ببخشیم و از آنها به بهانه های مختلف تجلیل و تشویق کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه واگذاری تصدی ها را گام ارزنده ای در راستای فعالیت های فرهنگی وهنری دانست، و افزود: واگذاری مدیریت مجتمع ها در ٣ شهرستان استان خیلی از مسائل و مشکلات ما را در بخش نیروی انسانی و اعتبارات حل کرده است.

حسین فرخنده با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی می بایست در طول سال به صورت مستمر برگزار شود، اظهار داشت: توجه جدی به شورای فرهنگ عمومی  می تواند جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صورت بهتری بازتعریف نماید.

وی در ادامه با اذعان برلزوم برنامه ریزی برای گسترش مراکز فرهنگی و هنری، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر کیفیت مهمترین موضوعی است که می بایست همواره به آن توجه کنیم .

فرخنده انضباط اداری و حرکت در چارچوب قانون، تقویت همکاران و جلب رضایت آنها، ایجاد فضای صمیمی و دوستانه در محیط اداری، ایجاد دلگرمی برای جامعه فرهنگی وهنری، توجه به توانمندی همکاران، تکریم ارباب رجوع، تقویت جایگاه اداری  فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...را  از اولویت های اصلی کاری خود ذکر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.