مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران در سال 1395 با نام «شهدای منا» در یک گروه مقدماتی آغاز می‌شود.

نگاهی به 3 دهه رقابت در لیگ برتر والیبال/ از پیکان پرافتخار تا تازه‌واردهای مدعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در این دوره از رقابت‌ها 12 تیم بانک سرمایه، پیکان تهران، شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه، سازمان عمران شهرداری ساری، هاوش گنبد، کاله مازندران، پارسه تهران، سایپا، متین صالحین ورامین، آرمان ورزشی اردکان و شهرداری اراک حضور دارند.

در دور مقدماتی این دوره از مسابقات تیم ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی آف خواهند شد.

دیدارهای مرحله پلی آف نیز در سه مرحله پیگیری می‌شود که در مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال سال جاری هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبرو می‌شوند و تیم‌های پیروز دو مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مسابقه خواهند داد تا تیم‌های پیروز به جمع چهار تیم برتر صعود کنند و تیم‌های بازنده برای کسب عنوان پنجمی تا هشتمی رو در روی یکدیگر قرار گیرند.

در تمامی مراحل پلی آف تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی مقام بهتری کسب کرده‌اند در مسابقات اول و سوم میزبان خواهند بود.

تیم والیبال پیکان با 12 دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران است. این تیم چهار عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد.

تیم والیبال پیکان عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در پرونده افتخارات خود دارد.

نماینده مازندران دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است. نماینده مازندران هفت مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و چهار عنوان سومی در این رقابت ها به دست آورده است.

متین ورامین نیز که سال 91 نخستین حضور خود در لیگ برتر والیبال را تجربه کرد و به مدال نقره دست یافت، در سال 92 قهرمان لیگ برتر والیبال شد.

تیم بانک سرمایه قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها است که در نخستین حضور خود به عنوان قهرمانی دست یافت و در باشگاه‌های آسیا نیز قهرمان شد تا نماینده آسیا در جام باشگاه های جهان در سال 2017 باشد.

تیم والیبال سایپا دیگر باشگاه با سابقه در والیبال ایران است که شش نایب قهرمانی و یک مقام سومی در مدت حضور خود در لیگ برتر والیبال به دست آورده است.

نماینده شهرهای ارومیه و تبریز نیز در لیگ برتر والیبال افتخاراتی کسب کردند که نماینده ارومیه با دو عنوان نایب قهرمانی و هفت عنوان سومی و نماینده تبریز نیز با یک مدال نقره و سه عنوان سومی در جایگاه های بعدی این داده‌های آماری قرار دارند.

فهرست قهرمانان 29 دوره گذشته لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

دخانیات تهران: 1354

استقلال تهران: 1355- 1356

بنیاد شهید تهران: 1369- 1370

بانک ملی ایران: 1371

آبگینه قزوین: 1372

فجر سپاه تهران: 1373- 1374

پیکان تهران: 1375 تا 1378- 1383 تا 1389 و 1393

صنام تهران: 1379تا 1382

کاله مازندران: 1390- 1391

متین ورامین: 1392

بانک سرمایه: 1394

بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های ایران در سال 94 با نام گرامیداشت 200 شهید والیبالیست برگزار شد و تیم های بانک سرمایه و پیکان تهران مقام‌های اول و دوم را به دست آوردند. تیم‌های شهرداری ارومیه و ثامن الحجج خراسان نیز عنوان مشترک سوم را به دست آوردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.