۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: 462348

بر اساس پاسخ دولت به درخواست حزب چپ پارلمان آلمان، ارتش این کشور هواپیماهای بدون سرنشینی را که از اسرائیل تهیه کرده است، از پایگاه نظامی "تل نوف" متعلق به این رژیم هدایت می‌کند.

هدایت پهپادهای آلمان از اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس پاسخ دولت آلمان به فراکسیون حزب چپ پارلمان، ارتش آلمان می خواهد هواپیماهای بدون سرنشین نظامی اجاره شده از اسرائیل مدل "هرون تی پی" را از پایگاه نظامی "تل نوف" سرزمین‌های اشغالی که از آنجا همچنین نیروهای امنیتی اسرائیلی عملیات هواپیماهای بدون سرنشین خود را رهبری می کنند به کار گیرد.

با وجود درخواست های مکرر، دولت آلمان هیچ گونه اطلاعاتی درباره ماهیت این جنگ افزار برنامه‌ریزی شده ارائه نداده است.

به گفته "مارکوس گروبل"، معاون وزارت دفاع آلمان اطلاعات درباره این جنگ افزار، توسط رژیم صهیونیستی بدون استثنا به‌عنوان محرمانه طبقه بندی شده است.

وی تنها این توضیح را ارائه داد که این جنگ افزار بسیار دقیق و با واکنش سریع در برابر اهداف ثابت و متحرک به‌منظور حمایت از نیروهای خودی و به حداقل رساندن آسیب های جانبی است.

"آندری هونکو"، از سیاستمداران حزب چپ آلمان این پنهان کاری های مداوم دولت آلمان در این باره را بسیار نگران‌کننده و هشدار دهنده دانسته و گفت: ما باید این فرض را قرار دهیم که در اینجا نظارت‌های پارلمانی برداشته شده و قتل های فراقضایی ممکن می شود.

وی درخواست کرد که به جای تهیه هواپیماهای بدون سرنشین یک کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با این جنگ افزار به‌منظور محدود کردن سیستم های بدون سرنشین ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.