قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: در مرکز آمار ایران از اطلاعات تمامی خانواده ها بطور کاملاً محرمانه حفاظت و حراست می شود و این مرکز بهترین مأمن برای نگهداری از اطلاعات خانوارها است.

مرکز آمار؛ مأمن اطلاعات خانوار/ آمار صحیح؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رحمت اله قیصوری در مصاحبه با جمعی از رسانه های دیداری و شنیداری استان با محوریت سرشماری عمومی نفوس و مسکن، با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: در برنامه آمارگیری امسال، شرکت و ثبت نام 56 هزار و 378 خانوار ایلامی در سرشماری اینترنتی، هدف گذاری شده است.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار دریافتی، تا کنون 34 درصد این هدف گذاری محقق شده است، افزود: با گذشت 11 روز از آغاز سرشماری، تا کنون10هزار و 552 خانوار از مجموع 165 هزار خانوار این استان، در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند و امیدواریم که در روزهای آینده شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم فهیم استان مان در ثبت نام در این سرشماری مهم باشیم.

دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام با بیان اینکه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه سال جاری و برای نخستین بار به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود، بیان داشت: سرشماری اینترنتی تا 24 مهرماه و سرشماری حضوری از 25 مهر تا 25 آبان ماه با مراجعه مأموران سرشماری به درب منازل خانواده ها صورت می گیرد.

رحمت اله قیصوری مشارکت رسانه ها، خبرگزاری ها و مطبوعات برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در سرشماری اینترنتی را مجدانه خواستار و یادآورشد: جلب مشارکت مردم و هدایت آنان برای ثبت نام در این طرح بسیار مهم و سرنوشت ساز، مصداق بارز امر به معروف است و رسانه ها می توانند در این خصوص به درستی نقش آفرینی کنند.

وی دست یابی به آمار صریح، صحیح  و دقیق را برای برنامه ریزی اصولی و آینده ساز کشور، مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: رسانه ها باید مردم را از دادن اطلاعات اشتباه بر حذر دارند و آنان را به مشارکت جدی و ثبت نام حتمی در سرشماری، تشویق و ترغیب نمایند.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام با اشاره به اینکه دادن آمار و اطلاعات غلط موجب می شود تا برنامه ریزی ها پایه و مبنای درستی نداشته باشند، تصریح کرد: از نظر مراجع عظام تقلید، دادن اطلاعات غلط در سرشماری ها حرام است و در این آمارگیری نبایستی آمار و اطلاعات نادرستی به ثبت برسد.

رحمت اله قیصوری با تأکید بر اینکه در مرکز آمار ایران از اطلاعات تمامی خانواده ها بطور کاملاً محرمانه حفاظت و حراست می شود و این مرکز بهترین مأمن برای نگهداری از اطلاعات خانوارها است، تصریح کرد: لازمه توسعه اصولی و تحقق اقتصاد مقاومتی، داشتن آمار صحیح و درست است.

وی با بیان اینکه در سرشماری اینترنتی امسال، مشارکت 40 درصدی خانوارهای ایرانی هدف گذاری شده است، تأکید کرد: با تحقق این هدف، قطعاً جایگاه نظام آماری و دولت الکترونیک کشورمان در جهان ارتقاء خواهد یافت.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام با اشاره به اینکه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود، گفت: در دوره های بعدی و با همکاری و مشارکت مردم ، سرشماری عمومی نفوس و مسکن به طور کامل به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

رحمت اله قیصوری حفظ و همراه داشتن کد رهگیری و آماری بعد از ثبت نام اینترنتی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این کد در زمان مراجعه حضوری آمارگیران به درب منازل( 25 مهرماه لغایت 25 آبانماه سالجاری ) مورد نیاز است و برای تکمیل ثبت نام بایستی در دسترس باشد.

وی به اهداء جوایز به ثبت نام کنندگان به قید قرعه اشاره کرد و افزود: یکهزار جایزه ده میلیون ریالی، 2 گیگابایت اینترنت رایگان به تمامی ثبت نام کنندگان، 50 هزار سیم کارت شرکت رایتل، 10 هزار سیم کارت همراه اول و ده ها جایزه دیگر، از جمله جوایز در نظر گرفته شده برای ثبت نام کنندگان در سرشماری اخیر است.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، تأکید کرد: در این سرشماری، هیچگونه اطلاعات اقتصادی، مالی و سرمایه ای از خانوارها پرسش و استحصال نمی شود و از اطلاعات افراد به هیچ عنوان به صورت فردی و شخصی بهره برداری نخواهد شد بلکه از این آمار و اطلاعات صرفاً برای برنامه ریزی های کلان و در راستای امورات عام المنفعه استفاده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.