قدس آنلاین: ناظر و نماینده ستاد سرشماری نفوس و مسسکن کشور در خراسان رضوی گفت: تمامی آمارهایی که گرفته می‌شود در حوزه اجتماعی بوده و هیچگونه آماری در حوزه اقتصادی گرفته نمی‌شود

هیچگونه آماری در حوزه اقتصادی در سرشماری نفوس و مسکن گرفته نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهروز همراهی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری سرشماری درست و دقیق در رشد و توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و آمارها باید جنبه محرمانه داشته باشند و کار آمارگیری نیز به شکلی صحیح و دقیق انجام شود.

وی افزود: اولین اقدام در شماری جمع آوری جمعیت مرد و زن شهری و روستایی است و تراکم جمعیت در هرکیلومتر مربع محاسبه می‌شود و نسبت مرد به زن، وضعیت جوانی و سالخوردگی، میزان ولادت، میزان مرگ و میر، میزان باروری کل زنان و غیره در آمارگیری‌ها گرفته می‌شود.

ناظر و نماینده ستاد سرشماری نفوس و مسسکن کشور در خراسان رضوی با بیان اینکه اطلاعات درخواستی در این طرح در حوزه اجتماعی بوده است، خاطرنشان کرد: تمامی آمارهایی که گرفته می‌شود در حوزه اجتماعی بوده و هیچگونه آماری در حوزه اقتصادی گرفته نمی‌شود، چیزی که موجب نگرانی مردم از قطع یارانه نقدی شده و به همین علت اقدام به مشارکت در سرشماری اینترنتی نکرده‌اند.

همراهی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا به آمار بالای 35 درصد در سرشماری اینترنتی برسیم و ایران جزو کشورهای تراز اول دنیا در این زمینه است.

وی تأکید کرد: در جهت تشویق خانوارها در انجام ثبت نام اینترنتی هزار جایزه یک میلیون تومانی در چند مرحله قرعه‌کشی می‌شود که تاکنون دو مرحله آن انجام شده و خراسان رضوی هم برندگانی از مشهد، نیشابور و کاشمر داشته است و به برندگان از طریق مرکز آمار ایران اطلاع رسانی می‌شود تا با تماس با این مجموعه پیگیر دریافت هدیه خود باشند و به این شکل جلوی سوء استفاده سودجویان نیز گرفته می‌شود.

ناظر و نماینده ستاد سرشماری نفوس و مسسکن کشور در خراسان رضوی درباره هزینه پرداختی به دفاتر پیشخوان که اقدام ثبت نام می‌کنند، گفت: دفاتر پیشخوان به ازای هر ثبت نام 3 هزار تومان باید دریافت کنند و دریافت هزینه بیشتر از آن خلاف قانون است.

همراهی گفت: هرخانوار یک بار در طول مدت ثبت نام اینترنتی امکان ویرایش و اصلاح آمارها و اطلاعات وارد کرده را داردکه زمان آن در دو روز آخر ثبت نام اینترنتی است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی تا این لحظه مشارکت خوبی در بحث آمارگیری نداشته و در رتبه 26 کشور قرار دارد، افزود: کم‌کاری مسئولان استانی یکی از مهم‌ترین عامل‌ها بوده و استاندار خراسان رضوی درخواست داریم در این رابطه به‌طور جدی ورود کند تا تمامی مدیران استانی پای کار بیایند و وضعیت مشارکت استان بهتر از حالت فعلی بشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.