هیئت امنا کمیته امداد با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار و گفتگو کردند.

زیارت امام رضا (ع)بالاترین هدیه به مددجویان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد. مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، حضور در مشهد مقدس و زیارت مضجع حضرت رضا همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین ع را توفیق دانست و گفت: رویکرد کمیته امداد در این دوره جدید با توجه به حکم رهبری در خصوص محرومیت زدایی قرار دارد.
وی از مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی این نهاد یاد کرد و افزود: برای فراهم کردن بستر زیارت محرومان توسعه اماکن و زایر سرای ارزان قیمت را در این استان مدنظرقرار دادیم که خوشبختانه رضایت خوبی در مددجویان بوجود آورد.
وی با اعلام این مطلب که در سال گذشته 80 هزار محروم و مددجو به پابوسی ضامن آهو مشرف شدند، ادامه داد: هدف گیری زیارت برای سال جاری 120 هزار زائر مددجو می باشد که البته با تغییرات و تحولات اخیر در آستان قدس رضوی ، این دستگاه جلوتر از کمیته امداد حرکت می کند که با این اقدام این رقم افزایش خواهد یافت.
وی زیارت امام رضا را بالاترین هدیه به مددجویان عنوان کرد و خاطر نشان شد: در کنار اعزام زائران به مشهد، برنامه‌های فرهنگی مناسبی تدارک دیده شده است.
وی مسکن را اولویت اصلی در سبد خانوار مددجو خواند و افزود: اگر مسکن مددجو را تقویت کنیم، مسائل دیگر بهتر قابل حل است چنانکه برای این امر با استفاده از تمام امکانات گامهایی برداشته شده است و بر خروج بیشتر نسبت به ورود مددجو تاکید داریم.
وی،این مطلب را که تقویت زکات موجب آبادانی میشود، تصریح کرد: در شورای مرکزی پیگیر هزینه کرد زکات برای امور محرومین نسبت به عمرانی هستیم.
وی از تحت پوشش قرار داشتن بیمه تکمیلی مددجویان و تخصصی شدن خدمات کمیته امداد گفت و اظهار کرد: در سال گذشته این نهاد سه هزار میلیارد ریال برای امور درمانی مددجویان هزینه کرده است.
وی امضای تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و آستان قدس رضوی را عنوان کرد و ادامه داد: مسکن به عنوان اولویت اصلی قرار دارد که با ورود جدی این این نهادبه امیدواریم گامهای خوبی برداشته شود.
حجت الاسلام کازرونی با بیان روایتی در خصوص رسیدگی به امور نیازمندان گفت: کار کمیته امداد کمک به محرومینی است که بخاطر مسائل مالی و اقتصادی مورد توجه اجتماعی قرار ندارند و به همین خاطر امام خمینی اساس این نهاد را برای همین قشر که از مواهب اجتماعی برخوردار نیستند، قرار داده است.
وی با اشاره به فعالیت مطلوب این نهاد از ابتدای تاسیس تا قبل از سال 94 بیان کرد: در حکم رهبری و انتصاب مهندس فتاح در سال 94 تاکید و هدف بر توانمندسازی مستضعفان و محرن بوده استکه خوشبختانه کارها و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
در این مراسم حسین انواری عضو هیئت امنا کمیته امداد، این نهاد را همچون بسیج و سپاه یکی از قطعات نظام خواند و گفت: این نهاد به عنوان یکی از قطعات نظام مطرح است چراکه به احقاق حق محرومان اقدام می کند.
همچنین سید مرتضی بختیاری عضو هیئت امنا کمیته امداد و قایم مقام آستان قدس رضوی از افتتاح فاز اول زایرسرای ارزان قیمت چهار هزارنفری تا پایان سال جاری با همت آستان قدس رضوی خبر داد و تصریح کرد: هر هفته جلسه ای با حضور نهادهای حمایتی به محرومین برای ساکنین در مناطق محروم با اولویت استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سیستان و بلوچستان تشکیل شده که رسیدگی به مسکن، اشتغال و درمان مدنظر قرار دارد.
لازم به ذکر است امنای این نهاد جلسه ای مشترک با بختیاری قایم مقام آستان قدس رضوی در دفتر هیتکارایشانکرد
هیات امنا کمیته امداد در دفتر امام جمعه مشهد با اهدای تابلویی که دستاورد مددجو بود ازایشان تقدیر کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.