وزیر خارجه ترکیه با ادعای اینکه تصمیم پارلمان عراق نماینده نظرات تمام مردم این کشور نیست، تاکید کرد ترکیه مجبور است برای امنیت خود در ورای مرزهایش عملیات نظامی انجام دهد.

توجیه چاووش‌اوغلو برای تجاوز به خاک عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم پارلمان عراق برای بیرون راندن نیروهای ترکیه از پایگاه «بعشیقه» در شمال این کشور مدعی شد مجلس عراق نماینده تمام مردم این کشور نیست.

چاووش‌اوغلو در نشست خبری با همتای صربستانی خود مدعی شد قطعنامه‌ای که پارلمان عراق در انتقاد از حضور ترکیه در شمال این کشور تصویب کرده، نظر تمام عراق نیست و دولت ترکیه حسن نیتی در آن نمی‌بیند.

به نوشته وبگاه روزنامه «حریت» وی دلیل اینکه پارلمان ترکیه هر ساله از 2007 تا کنون قانون عملیات نظامیان این کشور در ورای مرزهایش را تمدید کرده، «تهدیدات تروریستی علیه مردم ترکیه» عنوان و ادعا کرد گسستگی و افتراق کنونی در عراق روابط این کشور با همسایگانش را متاثر کرده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما امیدواریم عراق بتواند امنیت و ثبات خود را حفظ کرده و به سازمان‌های تروریستی اجازه حضور در سرزمینش را ندهد...با این حال، ما از نبرد عراق با تروریسم حمایت می‌کنیم. پایگاه نظامی بعشیقه اخیرا بنا نشده است. این پایگاه با اطلاع و آگاهی دولت عراق و با هدف آموزش نیروهای محلی علیه داعش تاسیس شد.»

چاووش‌اوغلو با متهم کردن «نوری المالکی» نخست وزیر سابق عراق به ترویج اختلافات قومی قبیله‌ای که باعث بوجود آمدن داعش شد، تاکید کرد ترکیه مجبور است خودش اقداماتی را برای تامین امنیت در برابر تروریست‌های داعش و حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.