قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم ملکان و معین شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان‌شرقی در پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل در رتبه 20 کشوری قرار دارد.

آذربایجان‌شرقی در پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل در رتبه 20 کشوری قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سلمان خدادادی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مراغه اظهار داشت: بانک‌های آذربایجان‌شرقی در پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل در رتبه 20 کشور قرار گرفته‌اند.

وی خواستار اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل استان در خصوص واحدهای صنعتی مراغه شد و افزود: با بیکاری موجود در کشور حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی وظیفه همه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: دولت باید در ایجاد مراکز تولیدی، ارتقای بخش کشاورزی، صنعت و اقتصادی در جهت اشتغالزایی اقدامات موثری انجام دهد البته در حال حاضر مراکز تولیدی تنها 30 تا 50 درصد فعالیت می‌کنند که همین موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش بیکاری در جامعه است؛ همچنین باید نقدینگی در مراکز تولیدی افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل عدم حمایت‌های دولت یا عدم وجود توانایی کشور در بحث مساعدت‌های مالی برای اشتغال، سیاست‌های دولت در بحث مبارزه با بیکاری موفق نبوده است، گفت: البته در بحث سیاست خارجی و تعاملات با کشورهای خارجی برای حضور سرمایه‌گذاران در داخل کشور در جهت افزایش اشتغال تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما این اقدامات در حدی نیست که بتوان به حل معضل بیکاری امید داشت.

در این جلسه مشکلات 10 واحد صنعتی بزرگ هر کدام با اشتغال‌زایی بیش از 50 تا 150 نفر بررسی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.