معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان،‌ 10 هزار قرآن رحلی ویژه آستان قدس رضوی چاپ و برای بهره مندی زائران در اماکن متبرکه رضوی قرار گرفت.

10000 قرآن ویژه آستان قدس رضوی در دسترس زائران قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسینی در مورد قرآن های جدید آستان قدس رضوی گفت: با نظر مساعدآیت الله رئیسی؛ ‌تولیت آستان قدس رضوی، به منظور تسهیل در امر قرائت قرآن زائران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع)، قرآن هایی در قطع رحلی برای اولین بار در آستان قدس رضوی طراحی و منتشر شد.
وی با اشاره به اینکه این قرآن با خط استاد یعقوبی و ترجمه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی منتشر شده است، ‌ابراز کرد: این قرآن های رحلی به عموم زائران این اجازه را می دهد تا به راحتی بتوانند به قرائت قرآن بپردازند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: این قرآن نفیس،‌ به صورت 12 سطری و در تعداد 604 صفحه به چاپ رسیده است و به لحاظ خوانش کم علامت است و برای مطالعه بر روی کاغذ مخصوصی چاپ شده است تا از افزایش ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار باشد.
وی درباره مراحل چاپ این قرآن اظهار کرد: این کتاب شریف در ابتدا با قلم به نگارش در آمد و پس از ویرایش اولیه،‌ اسکن شد و بعد دوباره ویرایش بر آن صورت گرفت. در این قرآن برای جلوگیری از خستگی چشم در هنگام تلاوت از دو رنگ مشکی و طلایی و آرایه های هنری استفاده شده است.
حجت الاسلام حسینی درباره شمارگان این قرآن گفت: در مرحله اول 10 هزار جلد از این قرآن چاپ شده است و به منظور بهره-مندی زائران در قفسه های کتب انوار اماکن متبرک بارگاه منور رضوی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: آستان قدس رضوی در نظر دارد در گام بعدی برای سهولت زائران در قرائت ادعیه و اعمال عبادی،‌ مفاتیحی با قلم و ترجمه روان در سایز رحلی منتشر کند.
لازم به ذکر است، قرآن ویژه آستان قدس رضوی در مراسم اهدای پرچم به هیئات مذهبی با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.