قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: استکبار با ترفندهای مختلف لبخند، تهدید، تحریم سعی بر قرار دادن ایران تحت سیطره خود دارد که درایت و آگاهی فرزند فاطمه(س)، مقام عظمی ولایت، این هدف را برای آنها به آرزو تا ابد تبدیل کرده است.

هشدار نسبت به ترفندهای لبخند و مذاکره آمریکا برای قرار دادن ایران تحت سیطره/آمریکا و رژیم صهیونیستی آرزوی پیروزی بر سوریه را به گور می‌برند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به دلاوری‌ها و جانفشانی امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) هیچ وقت سیاست را از دیانت جدا نکردند و در این راه جان خود، صحابه و اهل بیت(ع) خود را فدا کردند و اگر امروز صدای اذان به گوش می‌رسد و در آن نام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) است همه به خاطر واقعه کربلا بوده است.

وی، هدف شوم استکبار جهانی در جهت تحت سلطه قرار دادن کشورهای شیعه‌نشین را یادآور شد و افزود: این نظام سلطه با ترفندهای مختلف از جمله لبخند، تهدید، تحریم و ... سعی بر قرار دادن ایران تحت سیطره خود دارد که درایت و آگاهی فرزند فاطمه(س)، مقام عظمای ولایت، این هدف را برای آنها تا ابد به آرزو تبدیل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی به هفته نیروی انتظامی و دیدار مسئولان این نیرو با فرمانده کل قوا اشاره کرد و یادآور شد: در این دیدار مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را یکی از ارکان اصلی پیشرفت و نقش آن را در جامعه بسیار مؤثر دانسته‌اند؛ تا جایی که بدون امنیت در کشور اقتصاد، سیاست و ... را بی‌معنی عنوان کرده‌اند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروزی بر سوریه را به گور می‌برند

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه به ششمین سالگرد بحران سوریه نزدیک می‌شویم، گفت: کفه مبارزه به نفع سوریه بوده و دولت سوریه با یاری خداوند و اقتدار جبهه مقاومت و صلابت مدافعان حرم و کمک‌های روسیه، عرصه را بر دشمن تنگ کرده که این باعث شده آمریکا دوباره به بیان دروغ‌هایی از جمله حمله به سوریه را از سر بگیرد.

امام جمعه تبریز افزود: حمله آمریکا به سوریه مانند دروغ سال‌های گذشته است که هیچ غلطی نتوانست بکند و در این شرایط ایجاد شده آمریکا حتی نباید فکر حمله به سوریه را نیز در سر بپروراند و پیروزی بر سوریه با همت جبهه مقاومت، حزب‌الله لبنان، مدافعان حرم و کمک‌های روسیه آرزویی که تا گور همراه دولت آمریکا خواهد بود.

عزاداران حسینی مراقب بدعت‌گذاری‌ها باشند

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سوگواری شهید امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: هفته اول محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است و علت نامگذاری این ایام به دلیل این است که امام حسین(ع) بزرگ‌ترین آمر به معروف در تاریخ اسلام است.

وی عنوان کرد: آیاتی زیادی از جمله آیات 104 تا 107 سوره آل عمران به اهمیت و جایگاه امر به معروف اشاره کرده است و حتی آن را یک فریضه بزرگ الهی نیز نامیده است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه تمام آیات نازل شده در مکه برای امر به معروف و نهی از منکر به صورت موعظه بیان شده است و پند و اندرز در آن وجود دارد، گفت: ولی آیات مربوط به مدینه به وجوب این فریضه الهی تأکید کرده و سفارش به انجام آن داده است.

وی خاطرنشان کرد: هر عملی که در برابر عقل و شرط مورد پسند باشد معروف بوده و بر عکس آن منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی به دایره گسترده معروف و منکر اشاره کرد و افزود: معروف و منکر را می‌توان در بخش‌های مختلف اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... تقسیم کرد.

وی در تشریح معروف و منکر اعتقادی، تصریح کرد: خداپرستی و توحید معروف بوده و مصداق منکر آن سکولاریسم است که این ایام سوگواری نیز با برخی از باعث گذاری‌ها از طرف تشیع لندنی مثال عینی خواهد بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: باید عزاداران امام حسین(ع) به شأن و منزلت ایشان و همچنین هدف این امام بزرگواری توجه و اهتمام بورزند و در صورت ایجاد سؤال و شبهه از علمای بصیر یاری بگیرند و به سمت رهبران قلابی تشیع لندنی نروند.

وی سپس مصداق معروف و منکر اجتماعی را چنین بیان کرد: بحث عاطفه با همنوعان، عدالت و احسان، رعایت حقوق همسایه و ... از معروفات اجتماعی بوده و در مقابل آن ظلم و تبیین استفاده از بیت‌المال، شرکت در مجالس کفر، تشبه به کفر، خودباختگی در مقابل فرهنگ بیگانه و ... منکرات اجتماعی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، معروف و منکر سیاسی را مهم‌ترین دایره معنایی دانست و توضیح داد: تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) علاوه بر اینکه از واجبات شرعی است، بلکه از واجبات سیاسی نیز است که در این زمان با تبعیت از ولی فقیه واجبات خود را ادا می‌کنیم.

وی ادامه داد: منکر سیاسی در بخش‌های پذیرفتن طاغوت، حاکمان ناصالح و به تعبیر دیگر پذیرفتن اسلامی که اجازه تحت سلطه زیر بال استکبار را در مقابل اسلام ناب محمدی را می‌دهد، است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، مصداق عینی این منکر را معاویه و یزید اعلام کرد و گفت: یزید در یک مجلس خود اعلام کرده است که جنگ با امام حسین(ع) برای حفظ ارزش‌های اسلام و احکام و نماز نبوده، بلکه فقط می‌خواهم حاکم شما شوم، بود.

آیت‌الله مجتهد شبستری از عاشقان و عزاداران امام حسین(ع) خواست تا در کنار عزاداری‌های ماه محرم درس‌های فضیلت از مکتب امام حسین(ع) گرفته و عملا عاشورایی شویم.

خطیب جمعه تبریز در پایان عمده‌ترین درس‌های سیدالشهدا(ع) را حفظ بقای اسلام، زنده کردن روح مقاومت، عزت نفس، عدم پذیرش ذلت و استمرار توحید اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.