روزنامه روسی ایزوستیا فاش کرد که استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسیه در سوریه، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

 استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسیه در سوریه رژیم صهیونیستی را نگران کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از منابع آگاه نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی از وزارت دفاع روسیه خواسته برای بهبود مکانیسم‌هایی که دو طرف از آغاز عملیات روسیه در سوریه با آن توافق کرده بودند، پروتکل‌های جدیدی را امضا کرده و قواعدی نیز برای تعامل دو طرف در آسمان سوریه تعیین کنند.

این روزنامه نوشت: کارشناسان اسرائیلی معتقدند که پس از استقرار سامانه اس ۳۰۰ در بندر طرطوس سوریه اتخاذ اقدامات امنیتی لازم است اما این کارشناسان معتقدند که اقدامات اخیر روسیه قبل از هر چیزی هشداری برای آمریکاست.

روزنامه ایزوستیا به نقل از یک کارشناس اسرائیلی نوشت: اسرائیل نمی‌تواند استقرار سامانه قدرتمند دفاع هوایی در سوریه را نادیده بگیرد چرا که استقرار این سامانه در طرطوس اجازه هدف قرار دادن مواضعی در شمال اسرائیل را می‌دهد. اسرائیل ناچار است برای ممانعت از افتادن سلاح‌های پیشرفته به دست حزب‌الله در حریم هوایی سوریه حضور داشته باشد اما سامانه اس ۳۰۰ روسیه محدودیت‌هایی در این زمینه ایجاد می‌کند.

روسیه اخیرا از استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در طرطوس سوریه خبر داد. روسیه پیشتر نیز سامانه موشکی اس ۴۰۰ را در سوریه مستقر کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.