وزارت دفاع روسیه می‌گوید در عملیات مشترک با ارتش سوریه تاکنون حدود 35 هزار تروریست را در سوریه کشته که 2700 نفر از این میان، از اتباع جماهیر شوروی سابق بوده‌اند.

هلاکت 35 هزار تروریست توسط روسیه در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه در گزارشی از عملیات جاری در سوریه، آماری از تعداد تروریست‌های کشته شده در این کشور و ملیت آنها ارائه کرد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، روس‌ها اعلام کرده‌اند که تاکنون به وظائف خود در قبال روسیه پایبند بوده‌اند.

این پاسخی است به ادعاهای آمریکایی‌ها که بارها روس‌ها را به پشتیبانی از ارتش سوریه در حمله به غیرنظامیان و بی‌تمایلی برای اجرای آتش‌بس در سوریه متهم می‌کنند.

آمریکا که حمله «اشتباهی» جنگنده‌های خودش به ارتش سوریه در حین آتش‌بس عید قربان زمینه‌ساز پایان روزهای آتش‌بس بود، بارها طرف مقابل را به بر هم زدن توافق آتش‌بس متهم کرده است؛ امروز هم «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی در سوریه متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه در خصوص تعلیق همکاری‌ها با آمریکا در سوریه هم گفته که «ارتباط مرکز ما در پایگاه هوایی حمیمم با مرکز آمریکایی‌ها در امان، آخر جولای با تثمسم آمریکا قطع شد.»

روس‌ها در خصوص آمار دستاورهای خود در مبارزه با تروریست‌های سوری هم اعلام کرده‌اند که تاکنون «در عملیات مشترک با ارتش سوریه، حدود 35 تروریست» کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه گفته که 2700 نفر از این میان از اتباع جماهیر شوروی سابق بوده‌اند.

روس‌ها همزمان با اعلام توقف همکاری‌ها با آمریکا، گفته‌اند که به یکی از فهرست‌های تهیه‌شده توسط آمریکایی‌ها دست یافته‌اند که در آن محل استقرار 8 گروه تروریستی وابسته به جبهه‌النصره را مشخص کرده است ولی محل استقرار گروه‌های میانه‌رو از تروریست‌ها تفکیک نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.