قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: 14 وقف جدید به ارزش 25 میلیارد و 570 میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون در شهرستانهای سبزوار و خوشاب به ثبت رسیده است.

بیش از 2 هزار موقوفه در سبزوار و خوشاب به ثبت رسیده است

حجت الاسلام محمد نیساری در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه این وقفها با نیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ساخت و مرمت مسجد و حسینیه و کمک به دانش آموزان بی بضاعت، برگزاری عزاداری و تعزیه برای ائمه اطهار(ع)، به ثبت رسیده است افزود :چهار کارگروه شهرستانی برای ایجاد وقفهای جدید شامل وقف شهدا، سلامت، قرآن و فناوریهای نوین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثاگران، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علوم قرآنی و بنیاد نخبگان در این دو شهرستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 10 هزار رقبه در این منطقه تصریح کرد : 2 هزار موقوفه با درآمد سالانه 17 میلیارد ریال در سبزوار و خوشاب به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین 27 بقعه متبرکه با درآمد سالیانه 8 میلیارد ریال در این دوشهرستان به ثبت رسیده است  که آمدهای بدست آمده صرف عمران و آبادانی بقعه ها می شود.

حجت الاسلام نیساری یادآورشد : از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات برای اجرای نیات واقفان، تامین جهیزیه زوجهای جوان و تهیه اقلام آموزشی دانش آموزان نیازمند هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار داشت : همچنین 10 هزار و 300 مترمربع در سطح بقاع متبرکه و موقوفات سبزوار و خوشاب شامل عملیات عمرانی صحن سازی، آسفالت، مرمت و بهسازی با اعتبار سه میلیارد و 720 میلیون ریال انجام شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه 27 اداره و نهاد در این شهرستان حدود 20 میلیارد ریال بدهی معوقه شامل تغییر کاربری اراضی وقفی، اجاره زمین و ساختمان به این اداره دارند خاطر نشان کرد : پنج میلیارد ریال از این معوقات مربوط به پرداخت اجاره اماکن وقفی است و در این جهت به ادارات بدهکار تذکرات و اخطارهای لازم داده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون سند مالکیت برای هفت هزار رقبه در 2 شهرستان سبزوار و خوشاب صادر شده و سه هزار رقبه دیگر نیز در انتظار ثبت سند است اضافه کرد : تاکنون مختصات مکانی چهار هزار رقبه نیز در این دو  شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور با عنوان 'یو.ام.تی' به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام نیساری افزود : سه هزار موقوفه تجاری در شهرستان سبزوار با حق اجاره سه میلیون ریال به صورت سالیانه در اختیار مستاجران قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با این توضیح که امسال نیز مسابقات قرآن با حضور پنج هزار نفر در این شهرستانها برگزار شد و 55 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند ادامه دا : 25 نفر ازاین شرکت کنندگان را بانوان تشکیل دادند.

وی در عین حال اظهار داشت : برای نخستین بار مسابقات مفاهیم قرآن کریم با شرکت هزار و 300 نفر در شهرستان سبزوار برگزار شد که از این تعداد 6 نفر در دو بخش خواهران و برادران حائز رتبه برتر شدند . /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.