قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: امام جمعه بجنورد گفت: هر کس از عاشورا درس بگیرد در هر دو جهان سعادتمند خواهد شد .

عزاداری ۱۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در همایش سوگواری دانش آموزی احلی من العسل ویژگی ها همه شهدای کربالا را ولایت پذیری آنان ذکرکرد و خالص بودن نیروهای این لشگر را از دیگر ویژگی های آنان برشمرد.

وی مقاوم بودن، استقامت در راه دین را نیز از دیگر ویژگی ها عنوان کرد و گفت: در راه جهاد صبور و شکیبا بودند.

وی در ادامه با تاکید براجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این امر مهم از اهداف اصلی عاشورا بود که هم اکنون همه افراد جامعه باید این فریضه را اجرائی کنیم.

امام جمعه بجنورد در این آیین همچنین به هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد ویادآورشد: در آن دوران رزمندگان اسلام با جان و دل برای دین، اسلام و نظام می جنگیدند و هم اکنون نوجوانان و جوانان زیادی هستند که از عاشورا درس عزتمدی را فرا می گیرند.

وی از دانش آموزان خواست تا وصیت نامه شهدا را بخصوص وصیت نامه شهدای جوانان و نوجوان را مطالعه کنند و در راه اهداف آنان قدم بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: امروز ششم محرم، 10هزار دانش آموز در یک هزار آموزشگاه استان همزمان با هم برای شهدای کربلا عزاداری می کنند.

براتعلی حاتمی افزود:  دانش آموزان امروز در سراسر کشور به یاد امام حسین (ع)، حضرت قاسم (ع) و 72 یار باوفای امام حسین عزاداری و سوگواری می کنند.

حاتمی بر نیاز کشور به جوانان ونوجوانان درعصر حاضر تاکید کرد وگفت: جوانان امروز می توانند با درس خواندن، مومن و مودب بودن  در راستای حمایت از  ولایت و اسلام تلاش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.