قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: متکدیان با همکاری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند جمع‌آوری و به مراکز بازپروری سایر استانها اعزام می‌شوند.

متکدیان خراسان جنوبی پس از جمع آوری به مراکز بازپروری سایر استانها اعزام می شوند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، عصمت محمودی در نشست مشترک مدیران و دست‌اندرکاران دستگاههای فرهنگی و اجتماعی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتیاد و عدول از مرزهای اخلاقی از جمله آسیبهای مبتلا به این گروه از متکدیان است که به تکرار جرم اصرار می‌ورزند.

وی بیان کرد: خوشبختانه تعداد این افراد معدود است و با همکاری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند زمینه جمع‌آوری و احتمالاً اعزام آنان به مراکز بازپروری سایر استانها فراهم شود.

وی همچنین بررسی و پیشنهاد راهکارهایی را برای کنترل رفتار مردان خیابانی مورد تأکید قرار داد و گفت: کنترل مردان خیابانی آسان‌تر از زنان خیابانی است زیرا زنی که آبرو و حیثیتش را به خیابان می‌آورد چیزی برای از دست دادن ندارد اما اغلب مردان با حاشیه امنی که برایشان ایجاد شده است نهایت سو استفاده را می‌کنند و گاهی تنها از رسوا شدن واهمه دارند که با این اهرم می‌توان رفتار آنها را کنترل کرد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر فقر، مشکلات روانی و تنوع طلبی مردان و زنان را به مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌کشاند.

محمودی بیان کرد: امکان‌سنجی و ایجاد مراکز بازپروری زنان از دیگر موارد مطروح شده در این جلسه است که باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی به نقش کلیدی و مؤثر شهروندان در امر به معروف و نهی از منکر و همچنین نقش نیروی انتظامی در ناامن کردن شرایط میدانی برای وقوع این گونه مفاسد تأکید کرد و از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواست با حضور مؤثر در سطح خیابانهای شهر شرایط وقوع جرم و مفاسد اخلاقی را ناامن کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.