قدس آنلاین- بیرجند: فرماندارشهرستان درمیان گفت: امسال از محل منابع مختلف اعتباری بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون ریال به مرمت و بازسازی آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از 4 میلیارد و300میلیون ریال به مرمت وبازسازی آثار تاریخی"درمیان"

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمد بشیری‌زاده درآئین تودیع و معارفه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده درمیان به عنوان زیستگاه قوچ و میش اوریال یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان درمیان و استان خراسان جنوبی است بر استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‎های گردشگری و جاذبه‎های خدادادی شهرستان تأکید کرد.

وی افزود: شهرستان درمیان به واسطه وجود آثار فرهنگی و تاریخی به ویژه 22 قلعه تاریخی همانند قلعه فورگ، قلعه اسدیه، قلعه درخش، قلعه طبس مسینا از غنی‌ترین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی‌ و شرق کشور به شمار می‌آید.

وی فرهنگ جامعه عشایری درمیان، جاذبه‌های زیست محیطی روستاهای شهرستان مانند باغها و چشمه‌ آب گرم، موسیقی بومی و محلی و صنایع دستی شهرستان را از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان عنوان کرد و افزود: در سال جاری از محل منابع مختلف اعتباری بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون ریال به مرمت و بازسازی آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان اختصاص یافته است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه سد رزه به عنوان بزرگترین سازه آبی استان می‌تواند از جمله جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در استان خراسان جنوبی باشد افزود: زیرسازی و آسفالت راه دسترسی و احداث زیرساختهای گردشگری در این مکان از مهمترین اولویتهای کاری است.

در پایان این مراسم از زحمات علی صالحی مسئول سابق نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان قدردانی و امیر اسماعیل شهسواری به عنوان مسئول جدید این نمایندگی معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.