قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفتت:ریشه داعش در کشورهای شیخ‌نشین حوزه خلیج فارس و عربستان است و صحنه امروز دنیا صحنه صفین، نهروان و عاشورا است.

صحنه امروز دنیا صحنه صفین، نهروان و عاشورا است

به گزارش  خبرنگارقدس آنلاین دربیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان در مراسم عزاداری خبرنگاران، مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: باید قدردان مجالسی که به یاد و نام امام حسین(ع) برگزار می‌شود باشیم و از این مجالس به عنوان مجالس ذکر یاد شود.

وی با بیان اینکه ذکر آخرین پله انسان برای رسیدن به تکامل است افزود: باید بدانیم جایگاه ذکر در مجالس دینی کجاست و هر کدام از ابعاد وجودی انسان جایگاهی دارد افرادی که کارهای نیک انجام می‌دهند خداوند قلبشان را سرشار از ایمان و نور معرفت می‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجالسی که با عنوان ذکر اهل بیت(ع) برگزار می‌شود از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است افزود: باید حواسمان باشد که از مجالس ذکر با سبکی یاد نشود و باید بدانیم که هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا چه بود.

وی اظهار داشت: گرفتاریهای جامعه امروز در جهل است انسان پیشرفتهای زیادی در عرصه‌های علمی داشته است اما جهل ارتباطی به دانستن و یا ندانستن ندارد زیرا مطلق علم آگاهی دهنده است و دعوای امروز جامعه ما سر علم نیست.

لطفیان با اشاره به اینکه آیا علم در جامعه آگاهی بخش یا بصیرت‌افزا است افزود: عاشورا صحنه درگیری جهالت با علم بود به گونه‌ای که سپاه یزید در صف جهل و سپاه امام حسین(ع) در صف علم و زیبایی بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دعوای جامعه بر سر جهل و گرفتاری و بدبختی جامعه دینداری توأم با جهالت است اظهار داشت: داعش و گروهکهای تکفیری آدمهای دیندار اما جاهل هستند که نباید گول دین ظاهری آنها را خورد زیرا شمر هم به ظاهر انسان زاهدی بود.

وی افزود: تمام جریانات از اطاعت و بیعت پیروی می‌کنند و در جبهه باطل خلاصه می‌شوند و دینداری توأم با جهالت مشکل جامعه امروزی است.

لطفیان ادامه داد: افراط و تفریط انسانها را در دام شیطان گرفتار می‌کند و جامعه امروزی درگیر جهل و گمراهی است به گونه‌ای که ریشه خشک مغزی در تفکر غلط است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز صحنه رویارویی میان حق و باطل است اظهار داشت: انسانهایی که در مقابل ما هستند دلشان برای ما و اسلام نسوخته است بلکه آنها باقیمانده سپاه یزید و معاویه هستند.

لطفیان بیان کرد: ریشه داعش در کشورهای شیخ‌نشین حوزه خلیج فارس و عربستان است و صحنه امروز دنیا صحنه صفین، نهروان و عاشورا است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در برابر جهل صف‌آرایی کنند افزود: در مجالس ما از چگونگی بحث می‌شود اما از چرایی صحبت نمی‌شود که باید جایگاه خود را پیدا کنیم و اگر جهالت و روشهای غلط در جامعه اصطلاح  شود جامعه مستعد ظهور می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.