تیراندازی‌های مکرر تک‌تیراندازها به سمت غیرنظامیان در شهرهای محاصره شده «فوعه و کفریا» به علاوه بیماری‌های شایع شده در این دو شهر که ناشی از ادامه محاصره و کمبود شدید داروست، وضعیت را غیرقابل تحمل کرده است.

«تازیانه آتش» بر سر «فوعه و کفریا» و ادامه سکوت بین‌المللی+عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،  تعرض به غیرنظامیان در شهرهای محاصره شده «کفریا» و «الفوعه» در شمال سوریه همچنان ادامه دارد؛ این تیراندازی‌ها به علاوه بیماری‌های سختی که در نتیجه محاصره به وجود آمده، وضعیت را در این دو شهر بسیار سخت کرده است.

شلیک تک‌تیراندازهای دشمنان انسانیت به سمت غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان آنهم در سایه محاصره کنونی ادامه دارد؛ رنج حاصل از این محاصره ظالمانه بر بخش بهداشت و درمان به ویژه با کم شدن داروها برای معالجه بیماران نیز تحمیل شده است، بیمارانی که یا زخمی‌های حاصل از تیراندازی و خمپاره‌های ستم و کینه هستند یا به بیماری‌های واگیردار دچار شده‌اند.

«فهد عبد الحمید أبو الخیر» یکی از کودکان 15 ساله ساکن این مناطق است، تنها گناه او این است که می‌خواسته است، لقمه نانی برای خانواده‌اش فراهم کند؛ هنگامی که مشغول چیدن زیتون و جمع‌آوری هیزم بوده هدف تک‌تیرانداز قرار گرفته، گلوله از پشت وارد سینه وی شده و در بدن او باقی مانده است و به ریه‌اش نیز آسیب زده است.

مادربزرگ او «حاج مریم احمدرضا» (80 ساله) در حالی که ساعت 12 نیمه‌شب در بسترش خوابیده بوده با اصابت ترکش از ناحیه کمر از خواب بیدار شده ، این ترکش منجر به فلح اندام تحتانی او شده است. او اکنون نیاز به سی‌تی‌اسکن و ام‌آی‌آر دارد اما بیمارستان این امکانات را ندارد و از طرفی در بیمارستان، جراح متخصص اعصاب نیز نیست. حاج مریم در حالتی اضطراری به سر می‌برد و برای درمان باید فورا به خارج از فوعه و کفریا منتقل شود.

«احمد مطیع» کودک 13 ساله به بیماری «زونا» مبتلا شده است از سوزش شدید و بثورات پوستی در کمر و اطراف شکمش در رنج است و در فوعه و کفریا داروی مناسب برای درمان ویروس‌های عامل این بیماری یا مسکن‌هایی که درد آن را کم کند، وجود ندارد.

بیماری زونا  که در میان مردم عامه در شمال سوریه و منطقه ادلب به «تازیانه آتش» نامیده می‌شود نوعی بیماری ویروسی است که یک منطقه از جسم به ویژه در مسیر اعصاب سطحی پوست ایجاد می‌شود و بیشترین منطقه شیوع آن در کمر و سینه است. محاصره ، تاثیر بسیاری در شیوع بیشتر این بیماری دارد .

کودکان در حالت عادی بسیار کم به این بیماری دچار می‌شوند، زونا بیشتر بزرگسالان و سالمندان را درگیر می‌کند اما اکنون و در شرایط محاصره به دلیل آنکه کودکان از نظر توانایی بدنی ضعیف‌ترند و تغذیه خوبی ندارند به این بیماری دچار می‌شوند. در ابتدا محل درگیر شده دچار سوزش و خارش شدید و قرمز رنگ شده، سپس طی چند روز تبدیل به زگیل‌مانندهای چرکین شده و سپس سطحی از پوست خشن باقی می‌داند.

سکوت جامعه بین‌الملل و چشم‌پوشی سازمان ملل از وضعیت سلامت در فوعه و کفریا در سایه محاصره که بیش از یک سال و نیم از آن می‌گذرد ، باعث شده این دو شهر نیاز فوری به کمک‌های پزشکی و ورود تیم‌های پزشکی هلال‌احمر پیدا کنند. ادامه این محاصره درواقع یک جنایت جنگی و نوعی مجازات غیرنظامیان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.