قدس آنلاین - یزد : مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به ضرورت تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق اهداف و برنامه های کلان کشور، گفت: ایجاد پایگاه اطلاع رسانی شبکه بانکی برای شفاف سازی فعالیت های این بخش در اجرای و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در این استان ضروری است.

ایجاد پایگاه اطلاع رسانی شبکه بانکی در استان یزد ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، " علی نمازی "  در سومین نشست کارگروه شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی مقاومتی استان، اظهارداشت : این پایگاه می تواند اطلاعات روز خود از جمله شرایط پرداخت تسهیلات، سپرده گذاری ، بخشنامه ها، آئین نامه ها و قوانین و مقررات این بخش را به اطلاع عموم و به خصوص بخش تولید و صنعت برساند و فعالیت بانک ها را شفاف سازی کند.

وی ارائه اطلاعات صحیح از فعالیت ها و اطلاع رسانی موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از فساد معرفی کرد و خواستار پیگیری و راه اندازی این پایگاه از سوی شورای هماهنگی بانک های استان شد.

رئیس کارگروه شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی استان یزد، حضور فعال مدیران دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه در نشست های آن را خواستار شد و گفت : مدیران در این زمینه فعال تر باشند و در مباحث این کارگروه مشارکت کنند.

نمازی خاطرتصریح کرد: در نشست های کارگروههای ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مباحث مختلفی از جمله برنامه ها، اهداف، شاخص ها و طرح ها و پروژه ها به بحث گذاشته می شود که لازم است مدیران نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا این گونه مباحث کارشناسی تر تدوین و ارائه شود.

وی حضور مدیران دستگاههای نظارتی استان را در  نشست کارگروههای اقتصاد مقاومتی مهم دانست و خاطرنشان ساخت: دستگاههای نظارتی دارای جایگاه ویژه در مباحث اقتصاد مقاومتی هستند و نظرات و پیشنهادات فنی آنها  برای کارگروه اهمیت دارد؛ لذا درخواست داریم در طرح در این گونه مباحث حضوری فعال داشته باشند.

رئیس کارگروه شفاف سازی و سالم سازی ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه این کارگروه 17 عضو دارد گفت: در طرح مباحث اقتصاد مقاومتی باید ببینیم اقتصاد ما در برابر چه چیز باید مقاوم باشد؛ آن را مد نظر قرار دهیم و برنامه ریزی کنیم.

ارائه گزارش الکترونیکی ملی و استانی توسط اداره کل گمرک و ثبت احوال و گزارش ایجاد پایگاه اطلاع رسانی شبکه بانکی استان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود و اعضای کارگروه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص طرح کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.