قدس آنلاین-ایلام: فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای تسهیل در پذیرایی و تردد زائران از این پایانه مرزی، کاملاً فراهم شده است.

مهران؛ در انتظار زائران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مراد ناصری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه هم اکنون تردد در این مرز روان است و ورود و خروج زائران به سهولت انجام می گیرد، اظهار داشت: 96 گیت برای ورود و خروج زائران در این مرز تعبیه شده است که به تناسب جمعیت و به ترتیب، فعالیت خود را آغاز و ارائه خدمت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه برای پارکینگ خودروها جانمایی های لازم صورت گرفته و پارکینگ های مناسبی ایجاد شده است، افزود: با همکاری بنیاد برکت، ساخت و تجهیز ترمینال برکت به وسعت 25 هزار مترمربع و با ظرفیت 2 هزار اتوبوس و مینی بوس، هم اکنون در حال انجام است.

 فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه ساخت 130 چشمه سرویس بهداشتی در این ترمینال در نظر گرفته شده است، بیان داشت: بیش از 200 چشمه سرویس بهداشتی نیز در مسیر پایانه مرزی مهران ایجاد و آماده بهره برداری شده است.

مراد ناصری با اشاره به اینکه عملیات تسطیح، قطعه بندی و بلوک بندی این ترمینال عظیم به سرعت در حال انجام است و انشاءالله اربعین امسال، پذیرای مسافران و ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد بود، یادآور شد: از عموم زائران و رانندگان وسائط نقلبه انتظار داریم که خودروهای خود را به پارکینگ های تعبیه شده، هدایت کنند و از رهاسازی خودروهای خود در فضاهای آزاد و اراضی کشاورزی این شهرستان جداً خودداری نمایند.

وی به برنامه ریزی برای ساماندهی، تجمیع و مدیریت موکب ها، ایستگاه های صلواتی و تیم های امدادرسان و خدمات رسان در ایام اربعین، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امسال تلاش خواهیم کرد که از پراکندگی ها و ایجاد موکب ها و ایستگاه هایی که خارج از محلات و محدوده های تعیین شده ایجاد می شوند، جلوگیری نماییم.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه مرز مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور و دروازه پرافتخار عتبات عالیات است، تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت مسؤلان ارشد کشوری و استانی، در زمینه تعریض، آسفالت، بهسازی و آماده سازی راه های مواصلاتی به پایانه مرزی مهران، اقدامات بسیار خوبی به سرانجام رسیده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

مراد ناصری به آسفالت و تکمیل کنارگذر جنوب شرقی شهر مهران به طول بیش از 8 کیلومتر اشاره و تأکید کرد: در شهرستان مهران و در برخی طرح ها و پروژه ها، در طول 3 سال اخیر به اندازه بیش از 30 سال کار شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تعریض، تسطیح و آسفالت جاده مهران از سدآل اسحاق به ورودی شهر مهران به طول حدود 8 کیلومتر هم اکنون در حال اجراء است، گفت: هم اکنون در بیشتر راه های مواصلاتی به این مرز، اکیپ های مختلف راه سازی در حال فعالیت شبانه روزی هستند و انشاءالله اربعین امسال ترافیک آرام و روانی را در این مسیرها شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان مرزی مهران مسافران، زائران و رانندگان را به سعه صدر، صبر و شکیبایی سفارش کرد و اظهار داشت: از آنجا که حجم ترددها در اربعین خیره کننده و کم نظیر است و قطعاً امسال نیز جمعیت زائران و عزاداران حسینی افزایش خواهد یافت، می طلبد که همگان نظم و حوصله بیشتری پیشه نمایند.

مراد ناصری با تأکید بر اینکه هیچ دفتر صدور ویزایی در مرز مهران وجود ندارد و زائران نباید بدون ویزا به این مرز بیایند، افزود: از مسافران و زائران تقاضا می شود که از قبل ویزای خود را از مبادی اعلام شده، دریافت دارند تا پس ورود به مرز، دچار سردرگمی و سرگردانی نشوند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ناکافی بودن امکانات و تجهیزات زیرساختی طرف عراقی، گاهی اوقات خروج از مرز با مشکل مواجه و ازدحام جمعیت شکل می گیرد، بیان داشت: تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای تسهیل در پذیرایی و تردد زائران از این پایانه مرزی، کاملاً فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.