قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی:دروازه قرآن یکی از این المان‌ها است که یادآور خاطره اعزام رزمندگان به جبهه است.

تخصیص پنج میلیارد ریال به منظور محوطه سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد ،جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تشکیل شد.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در این نشست گفت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال ‌95 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سرهنگ عباس عباسی افزود: این مرکز مکانی برای معرفی مستمر فرهنگ دفاع مقدس در استان است.

عباسی گفت: زمین ساخت این مرکز پنج هکتار است و ابنیه، محوطه‌سازی،نماد ها و المان‌های دفاع مقدس از ویژگی‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: دروازه قرآن یکی از این المان‌ها است که یادآور خاطره اعزام رزمندگان به جبهه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود: محور عروج به عنوان نمادی از سختی‌های جهاد اکبر و غلبه بر نفس و گنجینه دفاع مقدس به عنوان یکی از جلوه‌های جنگ‌های کوهستانی و دارای هشت قسمت با استفاده از الواح سنگی از دیگر المان‌های این طرح هستند.

عباسی اظهار کرد: محور آب به عنوان نماد پاکی و روشنایی، محل نمایش ادوات نظامی و دیواره‌های نمایشی به منظور آشنایی بازدیدکنندگان، میدان موانع، خط‌الراس و سنگرهای دیده‌بانی، پل اروند، سیاه چادرها، یادمان سرداران شهید، دسترسی‌های سواره و طراحی عملیات والفجر 10 نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.

شایان ذکراست در این جلسه استاندار چهارمحال و بختیاری مبلغ پنج میلیارد ریال به منظور محوطه سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان  تخصیص داد .

همچنین مصوب گردید اداره کل راه و شهرسازی نسبت به زیرسازی و آسفالت جاده های دسترسی سایت ، شرکت آب و فاظلاب نسبت به تامین آب شرب و توسعه شبکه آب رسانی و شرکت توزیع برق استان نسبت به تامین هزینه های شبکه برق رسانی و شبکه 20 کیلووات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اقدام نمایند.

گفتنی است، شهرداری شهرکرد به عنوان رئیس کمیته فضا سازی و یادمان های شورای هماهنگی بنیاد موضوع فضای سبز و مدیریت کلان محوطه سازی را بعهده گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.