قدس آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی گفت: بیماران خاص رایگان درمان می‌شوند.

بیماران خاص رایگان درمان می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رمزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: جمعیت مشمول بیمه سلامت در کل کشور 897 هزار نفر است که استان خراسان رضوی با 137 هزار نفر سهم 15 درصدی را به خود اختصاص داده که بیش از 22 هزار نفر از این افراد قشر آسیب‌پذیر، 140 نفر بیمار خاص و 114 هزار و 375 نفر افراد قشر غیر آسیب‌پذیر هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه سلامت اتباع از 7 مهر تا 6 اسفند امسال اجرا می‌شود، افزود: طرح امسال برخلاف سال گذشته با صدور دفترچه چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی همراه خواهد بود و پناهندگان افغان و عراقی با رعایت شرط خانوار منطبق با لیست وزارت کشور و در قالب صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت شامل بستری موقت و دائم و سرپایی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی با اشاره به هزینه بیمه اتباع گفت: اقشار آسیب‌پذیر و بیمار خاص به همراه خانواده حق سرانه‌ای پرداخت نمی‌کنند اما هزینه صدور و چاپ دفترچه و کارمزد آن 45 هزار ریال است که باید پرداخت شود.

رمزی افزود: حق سرانه بیمه برای هر فرد در هرماه از اتباع غیر آسیب‌پذیر 378 هزار و 889 ریال است که درمجموع هر فرد برای پنج ماه یک‌میلیون و 894 هزار و 445 ریال باید پرداخت کند که با هزینه صدور و کارمزد دفترچه به یک‌میلیون و 939 هزار و 445 ریال می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه این بیمه شرط خانوار را دارد و هیچ فردی به‌تنهایی نمی‌تواند بیمه شود، تصریح کرد: تعهدات بیمه فرانشیز برای بستری دائم 10 درصد و برای بستری موقت 30 درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بیماران خاص با توجه به بیماری خاص خود رایگان درمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: نوزادان تا یک‌ماهگی می‌توانند از دفترچه مادر استفاده کنند و پس‌ازآن باید برای اصلاح بانک اطلاعات کشوری اقدام کنند.

رمزی ادامه داد: افرادی که از فاصله 7 مهر تا زمان دریافت دفترچه خود نیاز به خدمات داشته باشند، هزینه‌ها با ارائه صورتحساب به آن‌ها عودت داده می‌شود.

وی مجموع بیمارستان‌ها برای خدمت به اتباع در استان را 38 بیمارستان دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در مشهد 13 بیمارستان و در سایر شهرستان‌ها 12 بیمارستان دارد و سایر دانشگاه‌ها 13 بیمارستان دارند که اتباع می‌توانند با مراجعه به این 38 بیمارستان برای درمان خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین سه درمانگاه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد یعنی درمانگاه‌های سرور، ایثار و حضرت رسول (ص) نیز به اتباع خدمات ارائه می‌دهند.

رمزی تصریح کرد: در سال گذشته 9 هزار و 888 نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که سرانه دریافتی از آن‌ها 380 میلیون تومان و هزینه برای آن‌ها 3 میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.