معارضان بحرینی در خارج کشتار اخیر عربستان در صنعا را جنایت جنگی دانستند و خواهان محاکمه مسئولان این رژیم به عنوان جنایتکاران جنگی شدند.

رژیم سعودی مبتنی بر تروریسم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، معارضان بحرینی در خارج تجاوز سعودی به یمن را که تاکنون بیش از 8 هزار شهید و 15 هزار زخمی بر جا گذاشته است، محکوم کردند.

معارضان بحرینی در خارجه در بیانیه‌ای اعلام کردند که جنایت اخیر عربستان در صنعا، بیانگر تروریسم و جنایاتی فجیعی است که علیه مردم یمن انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است که جنایت ائتلاف در صنعا، یک جنایت جنگی است و نظام آل سعود و مزدوران آن باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند. زیر در این حمله بیش از 700 شهروند بیگناه یمنی شهید و زخمی شده اند.

معارضان بحرینی همچنین افزودند که جنایت صنعا برای جهانیان ثابت می‌کند که رژیم آل سعودی مبتنی بر تروریسم و کشتار است و مسئولان این رژیم باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.

جنگنده های سعودی روز شنبه، شهروندان یمنی که برای مراسم عزاداری در یک تالار بزرگ صنعا گرد هم آمده بودند را هدف قرار دادند که در این حمله صدها تن شهید و زخمی شدند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 6600 نفر که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند، از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن از فروردین سال 1394 ه.ش تاکنون جان خود را از دست داده اند.

عربستان سعودی با موج انتقادات بین المللی به خاطر تجاوز به یمن روبرو شده است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بارها به اهداف غیر نظامی حمله کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.