سید جواد ابطحی ، نماینده مجلس دهم درباره منع حضور احمدی نژاد در عرصه انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این تصمیم یکی از تدابیر بزرگ رهبری در طول دوره زعامتشان بود و در آینده نتایج مثبت موضوع بیش از پیش نشان داده خواهد شد.

اصولگرایان ۳۰ نامزد بالقوه ریاست جمهوری دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جمهوریت ؛ وی در ادامه این مطلب افزود: بر مبنای کنار رفتن آقای احمدی نژاد از عرصه انتخابات هم آرایش اصولگرایان تغییر خواهد کرد و هم اصلاح طلبان.
اصولگرایان وحدت منسجم تر و بیشتری پیدا می کنند/کاندیدای اصولگرایان به اندازه احمدی نژاد رای نخواهد داشت
ابطحی در خصوص درباره فضای سیاسی پسااحمدی نژاد گفت: اصولگرایان متحدتر خواهند شد، البته این حرف به این معنی نیست که وی عامل انشقاق بین اصولگرایان بود.
وی ادامه داد: احمدی نژاد در صورت حضور در عرصه انتخابات به طور قطع رای می آورد –و نظرسنجی ها نیز این موضوع را نشان می دادند- اصولگرایان نیز این موضوع را می دانستند و نمی توانستند این موضوع را انکار کنند، در کنار این موضوع عده ای از آن ها نمی خواستند با احمدی نژاد همراه شوند ، بنابراین با این شرایط که وارد عرصه انتخابات نمی شود این فواصل از بین رفته و اصولگرایان متحدتر می شوند.
این نماینده مجلس تاکید کرد:اصولگرایان در شرایط فعلی وحدت بیشتری در گزینه بعدی حاصل خواهند کرد که البته گزینه بعدی آن ها سبد رای احمدی نژاد را نخواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: قسمتی از آراء احمدی نژاد به سبد اصولگرایان خواهد ریخت .
اصلاح طلبان درگیر آشفتگی و انشقاق می شوند
ابطحی در خصوص وضعیت اصلاح طلبان تحت تاثیر کنار رفتن احمدی نژاد گفت: با کنار رفتن احمدی نژاد، انشقاق در اصلاح طلبان رخ می دهد، عده ای از رفتن احمدی نژاد خوشحالند و عده ای ناراحت.
وی ادامه داد: اصلاح طلبان می خواستند با تابلویی که از احمدی نژاد می سازند فضا را دو قطبی کنند و آراء خاکستری را به صحنه بیاورند و حالا با نبودن احمدی نژاد سراغ طرح بحث های دیگری از قبیل کنسرت و این مسائل می روند تا بتوانند آراء خاکستری را جذب کنند و رهبری هم برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضا این تدبیر را کردند و بیش از پیش همین موضوع مورد توجه رهبری بود.
ابطحی تاکید کرد: این انشقاق و آشفتگی در اردوگاه های اصلاح طلبان به خوبی دیده می شوند.
احمدی نژاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند
ابطحی همچنین تاکید کرد: آقای احمدی نژاد از هیچ کسی دفاع نخواهد کرد و هیچ کس را به عنوان کاندیدای خود معرفی نمی کند .
این نماینده مجلس دهم خاطر نشان کرد: در جبهه اصولگرایان در حال حاضر 30 نفر برای کاندیداتوری در نظر گرفته شده اند و شاید این رقم در روزهای آتی حتی افزایش هم داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر ساده ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    اقایون نماینده خواهشمندیم ماملت ایران دست ازسراین کلمات بردارید انقدراسم اصولگرا اصلاحطلب بردیدکهحال مردم رامنقلب کردیددماملت که شما نمایندهارا میفزستیم مجلس ببرایاینه که یک فرددلسوز را به مردم معرفی کنید وتمام جبهه های اصولگرااصلاح طلب غیره وغیره بااون فردی که ریس جمهور میشه از ته قلب همکاری کنید تااینقدر مردم اسیب نبینند جلوی این همه اختلاس رو بگیرید اگه همین پولهای اختلاس شده در کشور سرمایه گذاری میشد الان حتا یک بیکار وفقیر درکشورمون وجودنداشت