قدس آنلاین- تبریز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید توانمندسازی زنان بهبودیافته با هدف حفظ ترکیب خانواده مورد توجه قرار گیرد، از موازی‌کاری دستگاه‌ها در بخش آسیب‌های اجتماعی انتقاد کرد.

موازی‌کاری دستگاه‌ها در رفع آسیب‌های اجتماعی/ توانمندسازی زنان بهبود یافته با هدف حفظ ترکیب خانواده مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، زهرا ساعی درباره بودجه 3 میلیارد تومانی معاونت زنان ریاست جمهوری به بهزیستی برای توانمندسازی زنان بهبود یافته، اظهار داشت: بدون شک رفع بخشی از آسیب های اجتماعی، نیازمند بودجه و اعتبارات است و اگر این بودجه تامین نشود نمی توان به طور کامل به این موارد پرداخت و راه حلی برای آن ارایه داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، ادامه داد: واقعیت آن است که در حوزه توانمندسازی زنان بهبود یافته نیازمند تزریق اعتبار هستیم زیرا در چنین شرایطی تنها یک زن درگیر نمی‌شود بلکه یک خانواده است که با این معضل دست و پنجه نرم می کنند لذا ما با رویکرد حفظ ترکیب خانواده باید به حمایت از زنان بهبودیافته بپردازیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آسیب‌پذیری زنان معتاد بیشتر از مردان است، تصریح کرد: این گروه از زنان نیازمند توجه بیشتری هستند و باید به درمان آنها جدی‌تر نگاه شود که این مهم نیز نیازمند تزریق اعتبارات است تا با اتمام فرآیند درمان وارد فاز توانمندسازی شده و وی به جامعه و خانواده بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه جهت توانمندسازی زنان بهبود یافته نیازمند همکاری و توجه مسئولان هستیم، افزود: واقعیت آن است که بحث آسیب های اجتماعی در دهه‌های اخیر افزایش پیدا کرده به‌گونه‌ای که بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که امروزه آسیب‌های اجتماعی با تعاریف مختلف وجود دارد اما در برخورد با آسیب و ارائه راهکار و حل آسیب‌ها دچار موازی کاری می شویم.

ساعی افزود: گاهی ماموریت ذاتی برخی از دستگاه‌ها به حوزه آسیب‌های اجتماعی باز می‌گردد اما این دستگاه‌ها با سیاست واحدی پیش نمی‌روند و هر نهادی رویکرد خاص خود را دنبال می‌کنند از این رو گاهی مشاهده می کنیم که فرآیند کار مثبت نیست و نمی توان موضوع را حل کرد یا حداقل کاهش داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در حوزه مسائل اجتماعی وحدت رویه داشته باشیم به گونه ای که ابتدا متولی خاص آن مشخص شود و دوم آنکه از سازمان های مردم نهاد کمک بگیریم و با هزینه کرد درست اعتبارات به دنبال رفع آسیب های اجتماعی باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.