مدیرکل منابع‌طبیعی استان سمنان با اشاره به وجود سطح وسیعی از بیابان در استان گفت: طرح‌های بیابانزدایی در سطح بیابان‌های استان سمنان اجرایی می‌شود.

طرح‌های بیابان‌زدایی در سطح بیابان‌های استان سمنان اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، علی نقی حیدریان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف بیابان زدایی در استان اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش بیابان در این استان طرح‌های مختلف بیابان‌زدایی اجرا می‌شود. با اجرای این طرح‌ها علاوه بر حفاظت از خاک و جلوگیری از پیشروی بیابان، مهار ریز گردها نیز صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه جلوگیری از پیشروی بیابان از اولویت‌های این اداره‌کل است به برخی اقدامات در این راستا اشاره کرد و گفت: کاشت تاغ‌زارها در راستای جلوگیری از پیشروی بیابان در سطح استان انجام شده است.

حیدریان به برخی طرح‌ها و عملیات بیابان زدایی در این استان اشاره کرد و گفت: کاشت گونه‌های مقاوم گیاهی و احداث باد شکن از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بیابان زدایی خاطر نشان کرد: سمنان استانی کویری است که وسعت بیابانی زیادی دارد بنابراین برای جلوگیری از پیشروی بیابان در این استان اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی امری ضروری است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به میزان وسعت بیابان‌های این استان اشاره کرد و گفت: بیش از 5 میلیون و 200 هزار هکتار از سطح استان سمنان را بیابان تشکیل می‌دهد.

حیدریان با اشاره به برخی اقدامات در راستای جلوگیری از پیشروی بیابان و همچنین فرسایش خاک در مناطق بیابانی از کاشت تاغ‌زارها در این مناطق به‌صورت دست کاشت خبر داد.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در سطح استان سمنان گفت: فرسایش بادی و کانون‌های فرسایش بادی همه‌ساله خسارت‌های زیادی ایجاد می‌کنند بنابراین برای کاهش این خسارت باید پوشش گیاهی این منطقه را افزایش داد و کاشت تاغ‌زار در این منطقه نیز با این هدف و کاهش فرسایش بادی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.