قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: پروژه پارک‌موزه دفاع‌مقدس، از زیرساخت‌های عمرانی ارزشمند و اثرگذار در معرفی پیشینه هویتی و فرهنگی تبریز است.

پروژه پارک‌موزه دفاع‌ مقدس از زیرساخت‌های اثرگذار در معرفی پیشینه ایثار و حماسه تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در حاشیه بازدید از مراحل تکمیل بخش‌های مختلف پروژه، اظهار داشت: جان‌فشانی ایثارگران تبریز و آذربایجان در طول تاریخ، به خصوص در سال‌های حماسه‌خیز دفاع‌مقدس، همواره نقش تعیین‌کننده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته است.

وی اضافه کرد: این ویژگی، به قدری تاثیرگذار است که نام تبریز را به عنوان شهر مجاهدان و سرداران شهید مطرح کرده است؛ از این رو، معرفی و پاسداشت این جایگاه مهم را ضروری می‌دانیم و امیدواریم تکمیل پروژه پارک‌موزه دفاع‌مقدس، زیرساخت لازم را برای معرفی پیشینه ایثار و حماسه تبریز فراهم کند.

شهردار تبریز به مراحل پیشرفت پروژه پارک‌موزه دفاع‌مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات احداث ساختمان فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در مرحله نماسازی و محوطه‌سازی رو به اتمام بوده و این پروژه عظیم فرهنگی هم‌اکنون با نصب تاسیسات داخلی ساختمان و آماده سازی سالن آمفی تئاتر پیگیری می‌شود.

نجفی تصریح کرد: این موزه در قالب عظیم‌ترین پروژه فرهنگی تبریز به شکل هشت‌وجهی برگرفته از معماری اسلامی و به عنوان یکی از کم‌نظیرترین پروژه‌های مرتبط با دفاع مقدس، با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در حال اجراست.

وی افزود: یک باب پارکینگ با ظرفیت 150 دستگاه خودرو، سالن اجتماعات 480 نفره، رواق‌های حکاکی‌شده با آیات قرآنی به همراه مفاهیم دفاع مقدس جهت استفاده در نمای ساختمان موزه، دو آبنما، احداث سردرب ورودی از طرف خیابان استاد معین، مسیر ویژه معلولان و جانبازان برای دسترسی آسان به ساختمان موزه، از سایر امکاناتی است که برای تجهیز موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.