۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 464247

براساس گزارش‌ها در حملۀ راکتی تروریست‌های تکفیری به مدرسه‎ای در غرب حلب، دست‎کم چهار کودک کشته شده‌اند.

حمله راکتی به مدرسه و کشته شدن 4 کودک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه که در لندن مستقر است، پنج‌شنبه (22 مهر) از وقوع این حمله در نزدیکی یک مدرسه در بخش تحت تسلط نیروهای دولتیِ سوریه در شهر حلب در شمال این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز ضمن تأیید خبر مذکور اعلام کرد این مدرسه که در منطقۀ السلیمانیه واقع است، با یک حملۀ تروریستی روبرو شده‌است.

 براساس گزارش سانا، مدرسۀ مذکور حاتم الطائی نام داشته و 2 کودک در جریان حمله کشته شده و حال 2 کودک دیگر وخیم است.

تعداد زخمی‌ها پنج نفر گزارش شده‌است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که چهارشنبه (21 مهر) نیز حملات موشکی برخی گروهک‌های تروریستی به مناطق مسکونی شهر حلب، پنج کشته و 13 زخمی برجای گذاشت.

شهر حلب، که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، اکنون به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است. این شهر از سال 2012 (1391) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده‌است. بخش غربی حلب تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

مناطق تحتِ تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه قرار دارد؛ عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی این مناطق نیز از اول مهر امسال آغاز شده‌است. نیروهای دولتی سوریه در این عملیات از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روس برخوردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.