قدس آنلاین- اراک-احمد مختاری: با حضور زمانی قمی در نشست شورای معاونین استانداری طرح های اولویت دار سرمایه گذاری استان مرکزی برای طرح در سفر رئیس جمهوری به استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح های اولویت دار سرمایه گذاری استان بررسی شد

زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: سفر رییس جمهور به این استان فرصت مغتنمی برای ایجاد فرصت های طلایی سرمایه گذاری و جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی افزود: باید از این فرصت در راستای رشد و توسعه استان در همه زمینه ها به ویژه بخش اقتصادی و جلب و جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح ها و پروژه های اولویت دار استان و همچنین حمایت دولت از این پروژه ها بهره گرفت.

استاندار مرکزی گفت: با اجرای برجام زمینه برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان فراهم شده است و استان مرکزی توانسته از این فرصت بخوبی استفاده نماید و تاکنون شاهد حضور هیات های مختلف خارجی بوده است.

وی با تاکید بر شناسایی طرح های اولویت دار استان، تصریح کرد: مشخصات و فرصتهای پیش روی این طرح ها باید قبل از سفر هیات دولت به استان برای سرمایه گذاران بخوبی تشریح و تبیین شود.

زمانی قمی افزود: استان مرکزی برای جلب سرمایه گذاران در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری مزیت های بالقوه ای دارد که حضور سرمایه گذاران برای همکاری های مشترک اقتصادی در این حوزه ها می تواند شاخص ارزش افزوده در توسعه پایدار را افزایش دهد. گفتنی است در این نشست بیش از ۳۰ طرح و پروژه مهم و اولویت داراستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح ها و پروژه های دارای اولویت به تصویب رسید .

در این نشست مقرر شد طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی استان مرکزی پس از انجام کارهای کارشناسی قبل از سفر رئیس جمهور به استان در نشستی با مسئولان کشوری مطرح تا تصمیمات لازم اتخاذ و از فرصت سفر برای اجرای این طرح ها کمک گرفته شود .

زمانی قمی استاندار مرکزی در دومین نشست بررسی طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخشهای مختلف استان در سفر هیات دولت برگزار شد، گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی این استان باید برنامه محور دنبال شود و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: این استان در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و معدن از ظرفیت و پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی برخوردار است که باید این قابلیت هابه درستی بارور شود.

وی بیان کرد: معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری این استان امری ضروری است که نباید از آن غافل شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این نشست گفت: انتظار است در سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به این استان شاهد به ثمر نشستن طرح های سرمایه گذاری باشیم.

ظفر افشون افزود: تاکنون 54 طرح برای این سفر جمع بندی شده اما، آمار طرح ها در حال افزایش است و بر روی تمام طرح ها کار کارشناسی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی، فرصتی بسیار طلایی و خوبی برای سرمایه گذارن داخلی و خارجی است و باید از این سفر نهایت بهره را برای توسعه هرچه بیشتر استان برد. در این نشست در خصوص سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی استان مرکزی بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.