قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای استانداردسازی مصنوعات طلا، تولیدکنندگان طلا باید ساماندهی و شناسنامه‌دار شده و در ادامه برای آنها مجوز صادر شود.

تولیدکنندگان طلا در آذربایجان‌شرقی باید ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست کار گروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات، با بیان اینکه به تبع پیشرفت‌های جوامع بشری، بحث استاندارد نیز اهمیت می‌یابد، اظهار داشت: باید از امکانات به صورت مناسب استفاده کنیم و با وجود تجهیزات با کیفیت و استاندارد مشکلات کمتری نیز خواهیم داشت.

وی افزود: همه ما برای خدمت به مردم جمع شده‌ایم تا به نوعی در راستای کاهش مشکلات روحی و اجتماعی مردم تلاش کنیم.

پورمهدی در ادامه با اشاره به بحث استانداردسازی آسانسور در سال‌های اخیر، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که با وجود اجبار برای نصب آسانسور در ساختمان های بالای سه طبقه، به منظور آسایش ساکنان، حتی در ساختمان‌های دو طبقه نیز آسانسور نصب می کنند و به نوعی به یکی از ملزومات زندگی شهری تبدیل شده بنا بر این بایستی مسایل کیفی رعایت شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: مساله کیفیت و استاندارد بودن آسانسورها به نسبت گذشته بهبود یافته، اما بایستی بیش از این نظارت‌ها انجام شود و باید این باور در جامعه به وجود بیاید که این کار برای سلامتی مردم انجام می‌شود.

وی، تاکید کرد: ضمن شناسایی آسانسورهای موجود در شهر و صدور شناسنامه برای هر کدام از آنها باید بانک اطلاعاتی آسانسور نیز ایجاد شود تا به طور کلی زمان نصب و نصب کننده و مسایل دیگر آن مشخص شود.

پورمهدی ادامه داد: برای شرکت‌های بازرسی نیز باید به صورت جامع مورد آموزش قرار بگیرند تا بتوانند نظارت کامل تری نسبت به مسائل ‌مورد نظر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای استان در خصوص آموزش نصاب‌های آسانسور، خاطرنشان کرد: بدون آموزش به هیچ کسی نباید گواهی داده شود چرا که این مساله با جان مردم ارتباط دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه با تاکید بر استانداردسازی آسانسور بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و انجام مکاتبات لازم در این خصوص، بیان کرد: هر یک از مراکز درمانی که آسانسور نصب می‌کند باید مشخص شده و مسئولیت استانداردسازی و کیفیت آسانسور را بر عهده بگیرد تا در زمان نظارت و حوادث پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: این بحث باید در بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت جدی پیگیری شده و عواقب قصور و کم کاری در مورد استانداردسازی به صورت کتبی و شفاهی و کتبی توضیح داده شود.

پورمهدی، در بخش دیگر در خصوص نظارت بر اجرای استاندارد اجباری زمین‌های بازی شهر و مهدکودک‌ها، با بیان اینکه وسایل بازی در پارک‌ها عمومی بوده و همه دستگاه‌ها باید برچسب استاندارد داشته باشند، گفت: هر مسئولی که دستگاه‌های بازی را نصب می‌کند باید ایمنی دستگاه‌ها را نیز تامین کند و واگذاری به بخش خصوصی نافی مسئولیت نیست.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی در هر کجا دستگاه بازی نصب می‌کند در خصوص استاندارد بودن و ایمن بودن و مسائل کنترل‌های ایمنی را باید اجرا کند، بیان کرد: همچنین در خصوص استفاده و اهمیت سلامت تجهیزات زمین های بازی، بایستی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود که در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نظارت در اجرای استاندارد اجباری طلا، با تاکید بر اینکه جنسی که به مردم داده می‌شود باید به لحاظ کیفیت و کمی استاندارد باشد، خاطرنشان کرد: برای استانداردسازی مصنوعات طلا، تولیدکنندگان طلا باید ساماندهی و شناسنامه‌دار شده و در ادامه برای آنها مجوز صادر شود.

وی بیان کرد: مردم به ما اعتماد می‌کنند و به اعتبار تصمیمات مسئولان کارهای معاملاتی خود را انجام می‌دهند و با توجه به این مساله به هیچ عنوان نباید سلیقه‌ای عمل کنیم.

پورمهدی، با بیان اینکه در اجرای قانون باید با تدبیر حرکت کنیم، گفت: در راستای تصمیم‌گیری مناسب بایستی کمیته های تخصصی با ‌حضور کارشناسان امر تشکیل و بررسی شود و نتایج نهایی در کارگروه تصمیم‌گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.