۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 465070

دونده بریتانیایی جایزه سال اروپا را به خود اختصاص داد.

محمد فرح دونده سال ارپا معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، دونده انگلیسی و ورزشکار پرش ارتفاع اسپانیا در مراسم Golden track gala، دوومیدانی‌کاران مرد و زن سال اروپا شدند. بر اساس گزارش Inside the games، در مراسم Golden gala امسال، محمد فرح و روت بیتیا، جایزه دوومیدانی کار سال اروپا را کسب کردند.

مراسم امسال برای محمد فرح ۳۳ ساله، تاریخی بود زیرا او اولین مرد دوومیدانی‌کاریست که سه بار جایزه gala را دریافت کرده است. او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز دوومیدانی‌کار سال اروپا شده بود.

در  المپیک ۲۰۱۶، محمد فرح با قهرمانی در دوی پنج هزار و ۱۰ هزار متر توانست دومین مرد تاریخ باشد که مدال طلای این دو رشته را در دو دوره المپیک کسب کرده است. پیش از او فین لاس ویرن توانسته بود در این دو رشته دو بار مدال طلای  المپیک را به دست بیاورد.

محمد فرح با کسب مدال طلای ۱۰ هزار متر در المپیک ریو، اولین مرد دوومیدانی‌کار بریتانیایی شد که سه مدال طلای المپیک دارد. او همچنین در اروپا سریع‌ترین مرد در دوی ۱۵۰۰، سه هزار و پنج هزار و ۱۰ هزار متر است.

بیتیا، ورزشکار پرش ارتفاع اسپانیا نیز که ۳۷ سال دارد، جایزه Golden gala زنان را کسب کرد. او در  المپیک ریو، مسن‌ترین قهرمان در رشته پرش بود. درخشش بیتیا در المپیک ریو باعث شد که او اولین زن دوومیدانی‌کار اسپانیا باشد که مدال طلای المپیک را کسب می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.