قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری، عشایراستان یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات خشک‌سالی دریافت کردند

عشایرخراسان شمالی 1.4 میلیارد تومان تسهیلات خشک‌سالی گرفتند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، جلیل رمضانی با بیان اینکه این اعتبار تسهیلاتی با بازپرداخت پنج‌ساله و کارمزد چهار درصد به متقاضیان اعطاشده است اظهار داشت: امکان افزایش منابع اعتباری برای اعطای تسهیلات به عشایر وجود دارد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بدون کارمزد به عشایر از دیگر اقدامات حمایتی از این تولیدکنندگان است که در راستای توسعه صنایع‌دستی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح به هر خانوار عشایری 10 میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی با دوره بازپرداخت یک‌ساله اعطای می‌شود که پرونده 113 خانوار در مرحله انعقاد قرارداد با بانک کشاورزی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی ارزش این تسهیلات را یک میلیارد و 130 میلیون تومان عنوان کرد.

رمضانی همچنین با اشاره به مرمت و بهسازی 76 باب جایگاه چادرهای عشایر و ساخت 44 چشمه سرویس بهداشتی در محله‌های عشایری گفت: برای اجرای این طرح 550 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: در این مدت بازگشایی، مرمت و شن‌ریزی راه‌های دسترسی عشایر به طول 37 کیلومتر،600 مترمکعب گابیون و تیغ‌زنی 600 کیلومتر راه موجود نیز یک میلیارد و 370 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

رمضانی اظهار داشت: بهسازی 9 دهنه چشمه در محله‌های عشایری و ساخت 140 مترمکعب مخزن آب، نصب آبشخور دام و 450 متر لوله‌گذاری نیز با هزینه 241 میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام‌شده در این اداره کل طی نیمه نخست است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.