قدس آنلاین - جوین: رئیس شورای بخش عطاملک جوین، گذرگاه‌های غیراستاندارد راه‌آهن در برخی از روستاها را خطر جدی برای اهالی اعلام کرد.

گذرگاه‌های روستایی راه‌آهن جوین همچنان ناامن است

علی اصغر توسلی‌فر با اشاره به احداث زیرگذر راه‌آهن در دو روستای کلاته عرب و بداغ آباد، اظهارداشت: تاکنون هیچ اقدامی برای آسفالت و ساخت چاه جذبی از سوی مسؤولان راه‌آهن در این گذر گاه‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: به دلیل وجود این مشکل، مردم همچنان از بالای پل رفت و آمد می‌کنند که این موضوع جان مردم روستا را تهدید می‌کند.

رئیس شورای بخش عطاملک جوین تصریح کرد: نبود چاه جذبی در این نقاط، موجب می‌شود هنگام بارندگی، تردد مردم از این محدوده مشکل تر شود.

توسلی فر یادآورشد: این در حالی است که سال گذشته در این محدوده، شماری از گوسفندان اهالی روستا، در برخورد با قطار تلف شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اشتغالزایی جوانان روستا، گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، باید زمینه اشتغالزایی در روستا ایجاد شود و بدین منظور بهتر است، وام اشتغالزایی با کارمزد پایین به روستاییان پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی بخش عطاملک جوین اذعان داشت: هم اکنون وام‌هایی که برای اشتغالزایی در روستاها پرداخت می‌شود، در قالب تعاونی است که چندان مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

توسلی فرافزود: سوءاستفاده یک عده از تسهیلات تعاونی‌ها، موجب ایجاد بدبینی شده و به همین دلیل مردم از کار تعاونی استقبال نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: برای بهتر شدن وضعیت اشتغال در روستاها بهتر است تسهیلات اشتغالزایی به صورت تک نفره پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی بخش عطاملک در ادامه به آنتن دهی نامطلوب تلفن همراه در روستاهای بالا جوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون آنتن‌دهی تلفن همراه درمحدوده دهستان زرین ازروستای کلاته عرب تا رحمت آباد، بسیار ضعیف است.

توسلی فر بیان داشت: پیگیری‌هایی برای نصب آنتن در این محدوده صورت گرفته، اما متأسفانه مخابرات شهرستان تا کنون اقدامی برای رفع این مشکل مردم انجام نداده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.