جنگ با داعش با انسجام ملت های منطقه وهمکاری برخی کشورهای تاثیرگذار مثل ایران وروسیه ، مرگ نهایی این گروه تروریستی را نزدیک کرده اما ستیزه جویی عربستان و امریکا بعنوان حامیان این گروه از دغدغه آنها نسبت به عدم تامین منافعشان درصورت سقوط داعش حکایت دارد.

چرایی دغدغه آمریکا وعربستان ازسقوط داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا : کشورهایی مثل آمریکا و عربستان تمام تلاش خود را درچند ماه گذشته بکار گرفته اند تا بتوانند از آخرین نفس های داعش بیشترین بهره را ببرند که برگزاری جلسات متعدد با حضور همپیمانان آمریکا و طرف های جنگ با این گروه مثل نشست لوزان که روز گذشته در سوئیس برگزار شد با همین هدف صورت گرفته است.
برکسی پوشیده نیست که برخی از سرکردگان گروه های تروریستی داعش و القاعده مثل البغدادی، تربیت شده زندان های آمریکا و پادوی عربستان سعودی به تعبیری بانی و حامی اصلی داعش هستند که از نظر مالی، معنوی و تسلیحاتی آنها را تامین می کنند.
تجزیه کشورهایی مثل سوریه و عراق به عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار مسلمان که آمریکا و رژیم صهیونیستی منافع خود را از سوی آنها در معرض تهدید می بینند و نیز رویارویی با انقلاب اسلامی ایران بخشی از اهداف بانیان تشکیل داعش بوده است وگرنه تشکیل یک گروه چند صدهزار نفری در یک شب با هزاران دستگاه انواع خودروهای زرهی و غیرزرهی و انواع سلاح های پیشرفته که از مرز کشوری وارد کشور دیگر بشوند امری اتفاقی نمی تواند باشد.
آنها با هدف تشکیل دولت اسلامی عراق و شام، قصد داشتند برای کشورهای مسلمان خاورمیانه مزاحمی همیشگی ایجاد کنند تا بتوانند از اهرم این دولت دست نشانده و بی اعتقاد به هر قانون وعرفی، اهداف خود را پیش ببرند.
این روزها و با آزادی پیاپی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، زنگ خطری برای بانیان و حامیان آنها به صدا درآمده است که صدای این زنگ خطر برای آمریکا و عربستان بیش ازهر کشور دیگری بلند است چرا که تحقق اهداف آنها در گرو حضور و ادامه حیات داعشی ها و دیگر گروه های تروریستی است.
داعش، صهیونیست ها و وهابی ها همچون اژدهایی سه سر هستند که از سال های گذشته بر جان کشورهای اسلامی افتاده وبیشترین ضربه را از صدر اسلام تاکنون بر پیکره آن وارد کرده اند، این روزها نام داعش جدای از نام عربستان بی معنی به نظر می رسد.
شباهت گروه تروریستی داعش با حامی آنها یعنی عربستان در نماد پرچم، نحوه تفکر، شیوه اعدام ها، صدور فتواهای بی منطق و به دور از حقوق بشری مبنای بسیاری از جنایت های تروریست ها در جهان شده است فتواهایی مثل جهاد نکاح و تعیین انواع شکنجه و اعدام های وحشیانه که براساس نوع جرم از سوی داعش به اجرا درمی آید ریشه در تفکر وهابیت دارد که از سال های دور با تاسیس مدارس رایگان بلکه با پرداخت شهریه در کشورهای اسلامی فقیر در جهان صورت گرفته است.
ظهور یکباره صدها هزار نیروی داعشی با امکانات وتسلیحات کامل بدون برنامه ریزی و کمک دولت ها نمی تواند صورت گرفته باشد.
طرح اسلام هراسی همزمان با حادثه تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا به عنوان بانی داعش و با حمایت مالی و عقیدتی عربستان وبرخی کشورهای عربی خلیج فارس به عنوان حامیان این گروه از سوی دشمنان اسلام کلید خورد.
درحادثه 11 سپتامبر بیش از سه هزار نفر جان خود را از دست دادند و 15 عامل از 19 عامل تروریستی این جنایت عربستانی بودند. اسناد دخالت عربستان در این حادثه بیش از 14 سال توسط آمریکایی ها مخفی نگاه داشته شد و در این سال ها برخی از کشورهای اسلامی بزرگ مثل عراق ،افغانستان وایران به عنوان کشورهای بزرگ اسلامی به همین بهانه هدف حملات مستقیم مسلحانه ویا تهاجم سیاسی قرار گرفتند در حالی که هیچ نقشی نیز در این حادثه نداشتند اما عربستان به عنوان عامل اصلی این حادثه از هر نوع اعتراض و تهاجمی به دور ماند.
آمریکایی ها افشا کردن اسناد دست داشتن سعودی ها درحادثه 11سپتامبر را به هزار اما و اگر مشروط کردند و در نهایت نیز طرح کنگره علیه عربستان توسط اوباما رییس جمهوری این کشور وتو شد اما مجددا با رای قاطع کنگره و با خنثی شدن وتوی اوباما به تصویب نهایی رسید هر چند همه این مراحل، بیشتر به یک بازی سیاسی می ماند که بین دو شریک قبلی که اکنون به اختلاف رسیده اند صورت گرفته است.
به عقیده بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان همانطور که در رسانه های خبری به نام جهان نیز در مقاله ها و تحلیل ها مطرح شده، عربستان را می توان بزرگترین حامی مالی وفکری تروریسم درجهان دانست واین شباهت ظاهری وتفکر ازپرچم گرفته تا رفتار وعملکرد آنها با تفکر تکفیری وهابیت همسانی بسیاری دارد.
دراین روزها که زمزمه آخرین نفس های گروه های تروریستی درعراق و سوریه به گوش ملت های منطقه می رسد شاهد تلاش های گسترده سیاسی و حتی نظامی آمریکایی ها وآل سعود در شکل گیری ائتلاف هایی ضد اسلامی در منطقه هستیم. نزدیکی غیرمنتظره و علنی سعودی ها و نشست و برخاست آنها با مقامات رژیم صهیونیستی که درماه های اخیر رنگ و رو وشتاب بیشتری به خود گرفته در زمره همین تلاش ها است تا بلکه بتوانند گروه های تروریستی مثل داعش را سرپا نگهدارند و از آن برای رویارویی و مقابله با کشورهایی مثل ایران، عراق و سوریه استفاده نمایند.
دونالد ترامپ نامزد کنونی ریاست جمهوری آمریکا در یکی از سخنان خود علنا اعلام کرد که اوباما و هیلاری کلینتون گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند.
ظهور گروه هایی مثل داعش والقاعده که بیشتر نیروهای خود را از کشورهای فقیر اسلامی خاورمیانه و آفریقا تامین می کنند٬ بدون حمایت و کمک مالی سعودی ها امکان پذیر نبوده و نیست، رژیم سعودی در سایه اندیشه تکفیری وهابی٬ از سال ها قبل در قالب تاسیس مدارس دینی رایگان و حتی با پرداخت حقوق و مزایا در کشورهای اسلامی این سیاست را دنبال کرده و بی سروصدا به تربیت اعضای این گروه ها مبادرت ورزیده است. 
طراحان پشت پرده ایجاد این گروه ها، شعار ناب اسلامی را بر روی پرچم سیاه داعشی ها و پرچم سبز وهابیت درج کرده اما برخلاف سنت و اخلاق حسنه پیامبر گرامی اسلام (ص) که حتی کشیشان مسیحی نیز به آن اذعان دارند٬ رفتار می کنند و درعمل مرتکب اعمال به دور از انسانیت و عقل و منطق می شوند. آنها برخلاف شعارهای ظاهری خود نه با اهل سنت خوب رفتار کرده اند نه با شیعیان که آنها را رافضی می خوانند و نه حتی با مسیحیان !؟
هر دو گروه داعش و فرقه وهابیت با هرگونه مظهر تمدن و آثار باستانی گذشتگان، هنر سینما، احترام به زنان، آزادی های فردی و اجتماعی، آثار باستانی و فرهنگ و تمدن مخالفند و هنوز به رسوم زمان جاهلیت پیش از اسلام پایبندند.
سقوط داعش را می توان از دو منظر مورد توجه و بررسی قرار داد اول اینکه به دوران سالارمنشانه سعودی ها بر منطقه خاورمیانه پایان خواهد داد که به تبع آن، سقوط وهابیت و شکستن تابوی حاکمیت بر منطقه خاورمیانه به عنوان رهبر جهان اسلام و فرماندهی کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس را به همراه خواهد داشت.
ازسوی دیگر، سقوط داعش ضربه ای سیاسی بر هیبت آمریکایی ها درمنطقه خاورمیانه وارد خواهد کرد که نتوانسته اند اهداف تجزیه طلبانه خود را در باره کشورهایی مثل عراق و سوریه و نیز درگیر کردن ایران را با این گروه محقق نمایند بلکه با اشتباهات استراتژیک خود موجب قدرت گرفتن روسیه و ایران به عنوان مبارزان واقعی علیه داعش در منطقه شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.