قدس آنلاین - کرمان: محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان کرمان گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت همزمان در ١٦ شهرستان استان کرمان ٢٠ آبانماه برگزار می گردد.

هدف از برگزاری این آزمون ، فراهم ساختن مشارکت همگانی مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، رئیس  ستاد برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: هدف از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت؛فراهم ساختن بستر مشارکت و حضور همگانی مردم است که این آزمون محدود به گروه سنی خاصی نیست.

وی افزود:امسال آزمون با محوریت سوره" صف" و شعار به سوی فهم قرآن برگزار می گردد و از ویژگی های آزمون این است که دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته های قبلی افزوده شده است.

علیزاده ادامه داد:این آزمون در ١٦ شهرستان در دو نوبت ٨ صبح و ١١  صبح برگزار می شود و آزمون در شهرهایی برگزار می شود که تعداد داوطلبان آنها حداقل ٢٠ نفر باشد.

 وی در ادامه به اشاره به این که کارکنان دولت با شرکت در آزمون ویژه کارکنان دولت،٢٨ ساعت آموزش ضمن خدمت دریافت می کنند،  خاطرنشان کرد: آزمون ،١٩ آبان ماه ویژه کارکنان دولت و ٢٠ آبان ماه ویژه عموم مردم برگزار  می شود. کارکنان دولت می توانند در آزمون حضوری نیز شرکت کنند. همچنین آزمون شفاهی برای مقطع زیر ١٢ سال برگزار می شود که یک هفته بعد از برگزاری آزمون کتبی، زمان برگزاری آزمون شفاهی نیز اعلام می شود.

علیزاده اظهارداشت: آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت علیهم السلام و ١٨ رشته برگزار می شود. که لیست رشته های آزمون و همچنین منابع آزمون مذکور در سایت www.quranedu.ir موجود می باشد.

وی در مورد جوایز آزمون گفت: اهدای یک میلیون تومان به نفرات اول،١١٠ کمک هزینه عتبات عالیات به نفرات برگزیده به قید قرعه، ١٠٠کمک هزینه به مشهد مقدس، ٤٠٠ کمک هزینه یک میلیون ریالی و ١١٠ کمک هزینه عتبات عالیات برای نفرات برگزیده کارکنان دولت، جوایز پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.