قدس آنلاین – گیلان – حسن شکری : استاندار گیلان گفت: باید در قرآن تدیر کرد و انس با قرآن معرفت معنوی کشور را بالا می‌برد.

انس با قرآن معرفت معنوی کشور را بالا می‌برد

محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار این شهر اظهار کرد: قرآن نور و شفادهنده قلب‌ها است.

وی با بیان اینکه به تعبیر نهج‌البلاغه قرآن شفاعت‌کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته می‌شود، افزود: قرآن مأمن ایمان و منبع عدالت و نهر زلال حق است.

استاندار گیلان قرآن را داروی بیماران و ریسمانی است که پناهگاه مطمئن برای کسانی است که به آن چنگ می‌زنند و ادامه داد: از نظر رهبر نخستین گام ورود به قرآن، تلاوت آن و سپس تدبر در آیات و ژرف‌نگری است.

وی حالت انس را از تدبر در قرآن و جزو پیامدهای این کتاب آسمانی دانست و تصریح کرد: باید در قرآن تدبیر کرد و انس با قرآن معرفت معنوی کشور را بالا می‌برد.

نجفی با بیان اینکه باید قرآن را به عنوان برنامه زندگی در مقابل چشم نگه داریم، خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم که توفیق تلاوت و تدبر در قرآن را به ما بدهد.

وی  قدردانی از تلاش‌های مدیر کل اوقاف و مدیران استان که چنین فضای معنوی را در استان ایجاد کرده‌اند، یادآور شد: این اتفاق پر خیر پس از برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان نصیب استان شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امروز میزبان چهره‌های قرآنی هستیم، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا از معرفت نور قرآنی بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.